Jídlo

Slyšeli jste již o zoodles a jejich zdravotních benefitech?

V poslední době se stávají velmi oblíbené nejrůznější náhražky za klasické těstoviny, ale i jiné potraviny. Důvodem může být nejen přechod na veganskou stravu, která neakceptuje konzumaci živočišných produktů, jako jsou vejce, mléko či včelí med, ale i nesnášenlivost či alergie na lepek. V dnešním článku si jednu takovou náhražku představíme. Jde o tzv. zoodles, špagety z čerstvé cukety. 

Cuketová inspirace

Máte doma spiralizér nebo přemýšlíte o jeho koupi? Určitě je to dobrá volba, pokud chcete vyzkoušet něco nového a přejít na zdravější způsob stravování. Spiralizér je přístroj, který z okurky, brambor, batátů, mrkve či cukety vykouzlí spirály, jak už název vypovídá, které připomínají špagety. Vzniklé dlouhé spirály se další buď upéct, osmažit nebo jíst syrové jako náhražka za těstoviny. Tento způsob je nejoblíbenější a velmi chutný. Spirály se dají konzumovat i samotné či jako salát spolu se zálivkou.

Zoodles

Zoodles je název pro spirály vyrobené z čerstvé cukety s pomocí spiralizéru. Vzniknou vám „těstoviny“, které můžete pojídat s jakýmkoliv typem omáčky, neobsahují ani mouku, ani příliš sacharidů. Díky spiralizéru si tyto zoodles můžete vyrobit kdykoliv doma. Populární jsou s asijskou arašídovou omáčkou, jako přídavek do polévky či přelité červenou omáčkou.

Zdravoní výhody

Skvělé je, že zoodles vás zasytí, ale neobsahují příliš kalorií, zvláště pokud je srovnáte s klasickými těstovinami. Můžete sníst zhruba pět šálků zoodles a obsahují stejně kalorií jako jeden šálek pšeničných těstovin. Obsahují také mnohem méně sacharidů a příliš nezvyšují váš glykemický index. Jsou ideální pro osoby, které se snaží o normalizaci hladiny cukru v krvi, zejména pro diabetiky jako náhražka za špagety.

Pro diabetiky i při hubnutí

Vhodné jsou i pro všechny, kteří se snaží o redukci kil a podstupují redukční dietu. Přináší do vašeho jídelníčku množství antioxidantů a vlákniny, která pečuje o váš trávicí trakt. Jsou také dobrým zdrojem vitamínu C, A, B6, draslíku a dalších živin. Celkově do vašeho jídelníčku přinášejí zoodles více zeleniny. Doporučuje se jíst 4-5 porcí zeleniny denně, abyste podpořili své zdraví a udrželi váhu v normálu.

Cuketa, dýně, řepa

Ve spiralizéru můžete připravit spirálky z jakékoliv zeleniny, která se vám do tohoto přístroje vejde nebo si ji prostě okrájíte a připravíte tak, aby z ní šli nudle připravit. Takto můžete připravit i mix spirálek, které svou barvou okouzlí i vaše děti. Zkusit můžete řepu, cuketu, brambory, batáty, mrkev, pastiňák, máslovou dýni či okurku, zkusit můžete takto připravit i ovoce do ovocného salátu. K zoodles si připravte smetanovou omáčku, zalijte zálivkou, jogurtem, zamíchejte s další zeleninou a dresingem nebo je jezte jako přílohu k masu. Jelikož se jedná o zeleninové špagety, můžete je jíst v kombinaci s další zeleninou, omáčkami či dresinky. Záleží jen na vaší fantazii. Zoodles oceníte zvláště v létě, kdy toužíte po lehkém obědě, který zasytí, nezatíží váš žaludek. Připravte si domácí zoodles a užívejte si variací, jak je použít. 

Zdroj 

Zanechte komentář