TOP 10

TOP 10 potravin, které obsahují selen

Profilový obrázek
Napsáno od Daniela

Selen je stopový prvek, který v těle působí spolu s vitamínem E. Selen zlepšuje celkovou buněčnou ochranu, funguje jako mocný antioxidant. Pokud budete konzumovat potraviny s vysokým obsahem selenu, podporujete detoxikaci těla a napomáháte zdravému dtsvu především jater a štítné žlázy.

Příznaky nedostatku selenu:

  • dysfunkce štítné žlázy
  • oslabený imunitní systém
  • neplodnost u mužů i žen
  • deprese
  • srdeční choroby
  • zvýšené riziko rakoviny

V mnohým oblastech světa lidé postrádají dostatek selenu ve svém těle. Nedostatek tohoto stopového prvku může vést k silné bolesti a svalové slabosti. Doporučená denní dávka selenu je 70 mikrogramů na den.

Top 10 potravin s obsahem selenu:

  1. Para ořechy: 30 g (7-10 oříšků)= 544 mcg (více než 100% denní dávky)
  2. Tuňák: 100 g= 92 mcg (více než 100% denní dávky)
  3. Halibut: 100g= 47 mcg (67% denní dávky)
  4. Sardinky: 100g= 45 mcg (64% denní dávky)
  5. Hovězí maso: 100 g= 33 mcg (47% denní dávky)
  6. Krocan: 100g= 31 mcg (44% denní dávky)
  7. Hovězí játra: 100g= 28 mcg (40% denní dávky)
  8. Kuřecí maso: 100g= 22 mcg (31% denní dávky)
  9. Vejce: 1 kus= 15 mcg (21% denní dávky)
  10. Špenát: 1 šálek= 11 mcg (16% denní dávky)

Para ořechy jsou skvělým zdrojem selenu. Konzumovat je můžete jen tak samotné nebo je přidat do smoothie či nasekané do salátů a sladkých jídel. Jejich chuť je opravdu delikátní

Selen a zdraví

Selen hraje důležitou roli především pro štítnou žlázu, protože pracuje spolu s jódem. Selen je důležitý k vytvoření hormonu zvaného T3, který produkuje štítná žláza, ten reguluje metabolismus. Pravidelná konzumace potravin s obsahem selenu pomáhá snížit riziko vzniku některých typů rakoviny. Selen je silný antioxidant, který snižuje množství volných radikálů v organismu. Abyste alespoň částečně snížili riziko vzniku rakoviny, dopřávejte si potraviny bohaté na selen. Selen pečuje i o vaše srdce a preventivně bojuje proti poškození buněk v těle. Snižuje riziko vzniku zánětu a vzniku kardiovaskulárních onemocnění. Lidé, kteří konzumují stravu ochuzenou o selen mají větší riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění. Z výše uvedeného seznamu si snadno vyberete, jaké potraviny byste do své stravy měli zařadit. Nekupujte zbytečně různé doplňky, ale dopřejte svému tělu selen přirozenou cestou skrze stravu.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Zanechte komentář