ReceptyZdraví

Trpíte intolerancí na mléčnou laktózu? Zařaďte do stravy kozí sýr

Kozí sýr je jedničkou mezi sýry, jelikož vyniká svou jedinečnou chutí a má oproti kravskému mléku i některé výhody. Mnoho lidí netoleruje mléčné výrobky a kravský sýr. Kozí sýr ve skutečnosti tyto potíže nevytváří, i proto si jej mohou dopřát všichni. Proč je kozí sýr snadněji stravitelný? Na rozdíl od kravského mléka obsahuje menší tukové kuličky a je zde minimum laktózy.

Navíc je i nízkokalorický, než jiné druhy sýrů. Mezi ty nejtučnější sýry patří čedar, kozí sýr je skoro o necelou polovinu, méně tučný. To je krásná zpráva pro lidi s intolerancí laktózy. Kozí sýr má také nižší podíl bílkovin, tuku a sodíku, než čedar. Kozí sýr je výbornou zásobárnou důležitých vitamínů a minerálů, jako jsou thiamin a niacin, vitamín A, D a K.

Jak jíst kozí sýr?

Kozí sýr lze konzumovat na toastu nebo bagetě, ale také v salátech nebo jako náhrada mnoha pokrmů z kravského sýra. Měkký kozí sýr je vhodnou náplní do zeleniny, např. rajčat, lilků, paprik, cuket, atd. Skvěle chutná v kombinaci s vlašskými ořechy.

Připravte si vzpruhu pro váš organismus

Lehká snídaně

  • žitný chléb s kozím sýrem, medem a nasekanými vlašskými ořechy

Ideální předkrm i večeře

  • 100 gramů měkkého kozího sýra
  • 100 gramů nakrájeného avokáda
  • 2 lžičky chia semen
  • 100 gramů piniové oříšky
  • sušené brusinky/hrozny, jahody libovolně dle chuti

Salát smíchejte a navrch rozdrobte kozí sýr, pokapejte olivovým olejem, lehce osolte a přidejte i balzamikový ocet.

Do stravy zařaďte také předkrmy. Když si před obědem naservírujete salát, můžete někdy oběd jíst později, nebo si dát menší a lehčí porci. Předkrmy v podobě mozzarely nebo kozího sýru spojte s mořskými plody jako je uzený losos nebo kalamáry, také avokádo na celozrnném toastu chutná báječně v kombinaci se sýry.

Tip na závěr

Smíchejte meloun na kostičky s feta/kozím sýrem, přidejte olivy a rajčata. Zkuste třeba i vlašské ořechy nebo grilované kuře.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button