Zdraví

Zdravá předsevzetí do roku 2019, která vás mohou inspirovat

strava
Profilový obrázek
Napsáno od Daniela

Koncem roku bilancujeme naše dosavadní úspěchy, a to nejen na poli rodinném, kariérním, ale také týkajících se zdraví a naší postavy. Zvláště vánoční svátky nám dávají pořádně zabrat a my se v myšlenkách vracíme na letní ideál naší postavy.

Koncem roku bilancujeme naše dosavadní úspěchy, a to nejen na poli rodinném, kariérním, ale také týkajících se zdraví a naší postavy. Zvláště vánoční svátky nám dávají pořádně zabrat a my se v myšlenkách vracíme na letní ideál naší postavy. Nenechte se rozesmutnět koncem roku a vkročte do toho nového s novými cíli a motivací. 

Změna dosavadního životního stylu

Jak se říká ve všech přáních, hlavně to zdraví! Pokud máte pocit, že je váš životní styl doposud nevyvážený a pro váš organismus nepřínosný, je na čase něco změnit. Změna životního stylu se nemusí týkat jen změny stravování, pohybu či množství relaxace, ale měla by se vázat také na některé nezdravé stereotypy. Pokud doposud kouříte, pijete nadměrně alkohol, nehlídáte si složení stravy, ani pravidelný pohyb. Je na čase něco změnit.

Hubnutí

Se změnou životního stylu přichází často i shození přebytečných kil, což by neměl být prvotní cíl, ale důležitý benefit, který zdravý životní styl přináší. Vy se totiž budete cítit nejen zdravěji, ale také sebevědomější, což je pro celkové zdraví nesmírně důležité. Pusťte se tedy do zdravého způsobu života a shoďte i nějaké to kilo navíc, které vás po Vánocích notně trápí.

Zdravá strava a více pohybu

Ideální je, pokud začnete změnou stravování, tedy složení vašeho jídelníčku. Důležité je myslet na to, jaký je váš metabolismus, jaké složení stravy vašemu zdraví nejvíce vyhovuje. Spočítejte si také BMI index, abyste věděli, jak na tom jste. Ze stravy byste měli jistě vypustit nezdravé tuky, smažená jídla, tučnější masa či nadměrnou konzumaci lepku. Zaměřte se na ovoce, zeleninu, luštěniny, celozrnné pečivo a kvalitní zdroje bílkovin. Nezapomeňte na hydrataci v podobě čisté vody či čajů, sodovkám a kávě se raději vyhněte. Ruku v ruce s postupnou! změnou jídelníčku je nutné přidat i pohybovou aktivitu. Najděte si tu, která vyhovuje vašim nárokům, fyzické kondici a tělesnému stavu. Myslete na to, aby vás dané cvičení či sportovní aktivita především bavila. 

Duševní pohoda

Pro vaše celkové zdraví je klíčovou také duševní pohoda a dostatek relaxace. Nezapomínejte při tom všem shonu a pohybových aktivitách také na odpočinek. Během něj dochází k regeneraci svalů, odpočinku a načerpání nových sil. Relaxace je důležitá pro všechny, kteří vykonávají fyzicky či psychicky náročné zaměstnání. Dopřávejte si proto pravidelně relaxační čas, ať už v podobě četby knihy, protahování, procházky v přírodě, odpoledního spánku či poslechu hudby.

Ekologický styl života

Zdraví je ovlivněno také naším prostředím, ve kterém žijeme. Starejte se proto i vy o naši planetu ekologickým přístupem. Tímto způsobem dáváte šanci dalším generacím, které planetu Zemi k životu také potřebují. Stačí drobné změny ve vašich rituálech, nákup s plátěnou taškou a sáčky, nákup od lokálních dodavatelů, užívání eko výrobků v domácnosti, omezení nadměrné spotřeby a vytváření odpadu. Myslete i v roce 2019 na zdraví vaše, ale i vašeho prostředí.

O autorovi

Profilový obrázek

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

error: