Zdraví

Změňte nesprávný pohled na zdravý životní styl

jahody
Napsáno od Daniela

Jsme zahlceni radami o tom, jak jíst co nejzdravěji, co nejlépe, mnoho osob tomu podléhá natolik, že se drží striktně dodrženého jídelníčku, do kterého si nepustí žádné „běžné“ potraviny. Zdravý životní styl však neznamená jen velká omezení, ty nejzdravější potraviny, mnoho doplňků stravy apod.

Jsme zahlceni radami o tom, jak jíst co nejzdravěji, co nejlépe, mnoho osob tomu podléhá natolik, že se drží striktně dodrženého jídelníčku, do kterého si nepustí žádné „běžné“ potraviny. Zdravý životní styl však neznamená jen velká omezení, ty nejzdravější potraviny, mnoho doplňků stravy apod. Zdravý životní styl by měl být v harmonii, měl by být uzpůsoben potřebám jedince a především životu v dnešní společnosti. Změňte svůj dosavadní pohled na zdravý životní styl, který může být nesprávný.

Příliš striktní

Pravdou je, že mnoho osob může pochopit zdravý životní styl trochu nesprávně a až příliš striktně. Nemá to znamenat, že ze vzdáte všech tučnějších jídel, občasných hříšků apod. Pokud upravíte svůj životní styl příliš striktně, budete si ihned odpírat všechny pochutiny, které jste doposud konzumovali a během chvíle se budete snažit změnit životní styl, bude to spíše vést k neúspěchu. Základem je začít se změnou životního stylu pomalu, přecházet z nezdravým potravin na zdravé v klidu, může to trvat třeba dva roky, aby se vaše tělo se změnou vyrovnávali a vaše chuťové pohárky také.

Hledejte harmonii

Snad žádný člověk nedokáže striktně dodržovat jen naprosto zdravý jídelníček, to ani není možné. Snažte se však ve vašem životě vždy hledat harmonii, a to i v pohybu a jídelníčku. Pokud si například dopřejte vydatnější a tučnějí jídlo k obědu, dopřejte si k večeři něco lehčího. Pokud například jeden den více zhřešíte, snažte se druhý den více kontrolovat.

Nepočítejte kalorie

Často se lidé svazují také počítám kalorií, které mohou zkonzumovat. Pokud se pustíte do neustálého počítání kalorií, zařazování potravin, jejich vážení apod., dostanete se do tíživého stresujícího stavu, kdy se budete neustále hlídat a jídlo si pořádně neužijete. Konzumujte potraviny, o kterých víte, že jsou právě pro vás přínosné a zdravé. Tělo si také často řekne, co chce, stačí mu jen dostatečně naslouchat. Uzpůsobte si svůj jídelníček tak, aby byl zdravý, ale vždy myslete i na potřeby svého organismu, který vám často přirozeně ukazuje, co zrovna potřebujete.

Objevujte novinky

Zarytě dodržující zdravý jídelníček, který mi byl předepsán, to určitě není dobrá volba. Součástí zdravého životního stylu je i objevování nových receptů, zdravých pokrmů a ingrediencí, které obohacují jídelníček. Změnit můžete i přípravu pokrmů, například ze smažení, na dušení apod. Objevujte nové chutě, koření, byliny a zajímavé kombinace, které rozšíří zdravý jídelníček, který bude chutnější a pestřejší.

Jídlo je radost a potěšení

Myslete především na to, že jednoduše jsme to, co jíme, ale přesto by pro nás jídlo mělo být radostí a potěšením, jen tak se totiž ubráníme nočním náletům na lednici nebo stálým chutím na sladké. Dopřejte svému tělu zdravé, pestré vyvážené pokrmy, které občas obsahují třeba čokoládu, cukr nebo klidně tučnější jídla, i to naše tělo občas potřebuje. Hledejte rovnováhu ve vašem stravování a cestu, během které se budete cítit fit, plní energie a jednoduše ve své kůži.

O autorovi

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

error: