Léčba

VIDEO: Cvičení, které vám uleví od bolesti při zánětu sedacího nervu

Lidé trápící ischiasem, tedy zánětem sedacího nervu, procházejí obrovskou bolestí. Neexistuje způsob, kterým by se dala bolest popsat a dokonce i léčba musí být velmi specifická, aby člověku ulevila a vyléčila jeho nemoc.

Ischias vyžaduje fyzickou terapii, která má za cíl zmírnit bolest, spolu se speciálními léky. Bohužel terapie bývají pro pacienty často velmi obtížné, frustrující a bolestivé. My vám ale přinášíme tipy na cviky, které dokážou zmírnit bolest. Samozřejmě, že byste se před tím měli o tomto cvičení poradit se svým ošetřujícím lékařem, nejlépe fyzioterapeutem. Pokud vám cvičení bude dovoleno a vy ho budete praktikovat pravidelně, dojde ke zlepšení zdravotního stavu a úlevě od bolesti. Vyzkoušejte sami.

Cvičení začíná v sedě na podložce, s nataženýma nohama před sebou a rovnými zády. S nádechem pokrčte pravou nohu, přitáhněte co nejblíže k tělu a držte po dobu 10 sekund. Ten samý cvik opakujte i na druhou stranu.

V dalším kroku si lehněte na záda a pokrčte nohy v kolenou. S nádechem zvedněte chodidla nad podložku, nechte pokrčené nohy v kolenou. Postačí asi 15 cm. S výdechem vraťte. Cvik opakujte ještě 5 krát po třech sériích.

V dalším cviku zůstaňte ležet na podložce, nohy však natáhněte. S nádechem přitáhněte nohu k tělu. Můžete si pomoci rukama pro co největší protažení. V pozici vydržte 10 sekund. Cvik opakujte i na druhou nohu.

Poslední cvik začíná v sedě, s nohami nataženými a rovnými zády. S nádechem se vytáhneme ke stropu a s výdechem se snažíme dotknout rukami chodidel. Pokud nám to nejde, netaháme přes bolest. Postačí, když si ruce položíte alespoň na kolena, nebo lýtka.

Cvičení jsou velmi jednoduchá a zvládne je každý začátečník. Nebojte se proto a cvičení cvičte pravidelně, zabere vám pouhou minutu. Cvičte ho každý den, třeba i několikrát a uvidíte, že bolest zad vás bude postupně opouštět.

Zdroj

Zanechte komentář