JídloRady a tipy

5 způsobů, jak konzumovat vysoce výživná slunečnicová semínka

Slunečnicová semínka jsou úžasnou plodinou slunečnice. Jsou nejen dobrá, ale také vysoce výživná. Jejich nutriční hodnota je bohatá díky vysokému podílu bílkovin a vlákniny. Mimo jiné jsou tu i vitamíny a minerály v podobě železa, zinku a hořčíku.

Když je budete konzumovat denně, určitě neprohloupíte. Na pouhých 100 gramů vám do těla zaručí přísun 20 gramů bílkovin, 9 gramů vlákniny a 20 gramů sacharidů. Doplní také zásobu mononenasycených, polynenasycených a nasycených tuků.

Zdravá svačinka

Jezte slunečnicová semínka s oblíbeným druhem sušeného ovoce. Vaše jídlo tak bude vyvážené, plné výše jmenovaných benefitů. Kombinujte je s rozinkami, sušenými meruňkami a fíky.

Slunečnicové máslo

Zajímavá a netradiční pochoutka na chleba. Snadno se roztírá a je vysoce výživné. Vyrobíte ho jednoduše a rychle – smíchejte slunečnicová semínka se solí a počkejte, až se z něj vytvoří pasta. Slunečnicové máslo lze konzumovat s čerstvým ovocem nebo na celozrnném toastu. Obsahuje až 3 g bílkovin na lžíci! A možností a úprav je celá řada, lze smíchat i s třtinovým cukrem a kokosovým olejem a máte sladkou variantu.

Do salátu

Slunečnicová semínka mají vysoký nutriční profil. Když je přidáte do vašeho běžného salátu, stoupne jeho podíl bílkovin a dalších jiných živin. Hodí se k různým druhům zeleniny, cibuli a sýru typu feta.

Raw dorty

Místo toho, abyste jedli nezdravé sladkosti, dejte přednost slunečnicovým semínkům. Společně s datly či fíky přidejte kokos, mandle, kešu a kakao. Takto snadno uděláte základ pro dort.

K řeckému jogurtu

Máte rádi bílé jogurty? To je dobře, ale s hrstí slunečnicových semínek se stane ještě výživnějším. Kdo má rád, může navíc dosladit medem nebo agávovým sirupem.

Možná si občas budete připadat jako malý ptáček, který zobe zrníčka, ale slunečnicová semínka mají nutriční hodnotu výbornou právě i pro potřeby lidského organismu. Tak proč toho nevyužít?

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button