PrevenceRady a tipy

Změňte těchto 5 věcí a snižte riziko infarktu až o 80%

Podle nejnovějších statistik bylo zjištěno, že lidí s infarktem rapidně přibývá. Jen na západě má infarkt každoročně na svědomí více, než milion životů a to je dostatečně dobrý důvod, proč se dozvědět, jak se infarktu vyhnout.

Kardiovaskulární choroby a ischemické choroby srdeční ICHS mohou skončit infarktem. Infarkt je způsoben ucpáním koronárních cév a do srdce přestává téct krev. Krevní sraženina snižuje průsvit cévy a v horším případě jí dokonce zablokuje.

Návyky a životní styl

Jednou z nejčastějších příčin infarktu je rychlý životní styl daný moderní dobou. Podle KI (Karolinska Institute) lze riziko infarktu snížit o 80 %, když vezmete v potaz těchto 5 změn životního stylu.

Zdravotní výhody, které mohou zabránit srdečnímu infarktu:

  • rhythm-253620_960_720Nekouřit
  • Jíst zdravě
  • Přestat konzumovat alkohol
  • Více pohybové aktivity (jízda na kole nebo procházka 40 minut denně)
  • Detoxikace

Vyhýbejte se cukrům a sladkým věcem, konkrétně tedy potravinám, kde je zpracováno mnoho sacharidů. Nasycené tuky nacházející se v potravinách mají vliv na špatný cholesterol LDL a ten způsobuje usazování tuku v cévách. Nízká hustota LDL cholesterolu je škodlivá, protože způsobuje usazování v cévách.

Rafinované cukry, bagety, chléb a sycené nápoje jezte a pijte jen v omezené míře. LDL o vysoké hustotě nebezpečný není.

Zdravý plán

Omezte konzumaci fruktózy, dalších cukrů a částečně i obilných produktů. Výtečným sacharidovým zdrojem je zelenina s kvalitním zdrojem bílkovin a zdravými tuky – mléko, mléčné výrobky, organické žloutky, kokosové ořechy a olej, avokádo, syrové ořechy, atd.

Vyvažte omega-3 a omega-6 mastné kyseliny, protože nedostatek omega-3 může vést k mnoha různým zdravotním problémům, jak fyzických, tak psychických. To je důvod, proč zapomenout na většinu rostlinných olejů a konzumovat tučné ryby, jako jsou ančovičky a sardinky.

Nevynechejte ovoce. Ovoce je prospěšným zdrojem vitamínů, antioxidantů a minerálů. Většina z plodů má silné protizánětlivé a zdravé účinky na srdce. Lékařští experti tvrdí, že lidé, kteří denně jedí ovoce, výrazně snižují riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění.

Držte se těchto 2 jednoduchých pravidel:

Lidé, kteří jsou rezistentní na leptin a inzulín, jsou z řad diabetiků a hypertoniků. Jelikož mají v těle vysokou hladinu cholesterolu nebo trpí hypertenzí, musí omezit příjem ovoce, příjem fruktózy by neměl překročit 15 gramů na den. Kdo má normální BMI, není diabetik a netrpí vysokým krevním tlakem, může konzumovat ovoce každý den, hlavně po cvičení. Cukr je po cvičení palivem a nezvyšuje jeho hladinu v krvi.

Už jste někdy slyšeli o metforminu? Je to jeden z nejčastějších léků na cukrovku. Riziko užívání spočívá se snižováním hormonu štítné žlázy – TSH. Velmi nízké hladiny TSH mohou způsobit vážné zdravotní potíže srdce, např. fibrilaci síní nebo srdeční selhání.

Nežádoucí účinky mají i beta-blokátory, které blokují neurotransmitery (adrenalin, noradrenalin) z vazby na beta-receptory. Podle nejnovějších statistik umírá na následky příčin beta-blokátorů až 800 000 lidí ročně.

Chraňte své srdce

  • Je potřeba redukovat stres a úzkost
  • Omezit sezení a více se hýbat, doporučuje se vzpírání
  • Skupina léčiv statiny – výhody jsou sporné
  • Zlepšete příjem vitamínu D
  • Chození naboso umožní nasát silné zemské antioxidanty v prevenci zánětu

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button