OstatníPrevenceRady a tipy

6 způsobů, jak udržet krok se svou ranní rutinou

Každý z nás by si asi přál být ráno organizovanější a produktivnější, abyste si kromě nezbytností stihli také například zacvičit nebo sepsat seznam činností, které chcete daný den vykonat. Mnoho z nás chce změnit své návyky a děláme plány, ale často je obtížné držet se rutiny, zvlášť ráno, a po týdnu či dvou se vrátíme ke svým starým zvykům.

Proč je tedy tak těžké držet se našich předsevzetí?

Ty samé věci každý den vás nudí: Když plánujete, jste nadšeni, ale po chvíli vás ty stále stejné činnosti začnou nudit, jste unavení a to, co děláte, považujete jen za další povinnost.

Vaše práce začíná brzy: Vstáváte za svítání, takže je prostě nemožné si ještě přivstat a stihnout udělat vše, co jste plánovali. Chcete prostě udělat tolik věcí, ale máte tak málo času.

Nesnášíte rána: Ráno nemáte dostatek energie a nejste nadšení z jakékoli činnosti, kterou musíte vykonat předtím, než půjdete do práce.

Nejste zorganizovaní: Máte dobré úmysly, ale nevíte, jak začít. Nakonec to dopadne tak, že neuděláte nic, co jste si naplánovali.

Negativní emoce ráno? Mohou vás provázet celý den

Proč je tedy důležité mít svou ranní rutinu? Pokud začnete svůj den v chaosu, běháte a popoháníte se, dostáváte se hned od rána do stresu. A jestliže budete už od rána nervózní, pak ve vás negativní pocit zůstane celý den. Proto je lepší začít hned ráno s pozitivní energií, dobře odpočinutí a produktivní. Jestliže se ráno chcete cítit skvěle, je dobré mít předem dobře připravenou rutinu, které se budete držet. Naštěstí máme několik tipů, jak překonat překážky, které se vám budou stavět do cesty.

Zaměřte se i na úkoly, které musíte provést před spaním: Abyste ráno vstávali odpočatí a svěží, je nutné mít dobrý spánek. Proto před spaním nepoužívejte žádné telefony, tablety, počítače ani televizi. Možná vám pomohou nějaké relaxační aktivity, jako je čtení, meditace nebo poslech hudby. Jakmile začnete usínat dříve, bude snadnější i dříve vstávat.

Postupujte pomalu

Jestliže máte ráno problémy se vstáváním, zkuste postupně měnit čas, kdy se probouzíte. Vždy nastavte budík o 5 až 10 minut dříve, než je obvyklé tak, abyste se na požadovaný čas dostali postupně. Právě tak dáte svému organismu dostatek času na to, aby se přizpůsobil.

Méně je někdy více

Možná budete chtít splnit ráno vše, co jste si předsevzali, ale vždy se zeptejte sami sebe, jestli vás to příliš nevyčerpá. Zvolte si ty aktivity, které vám dodají dobrou náladu a energii na celý den. Pokud máte rádi cvičení, najděte si krátký 15minutový cvičební program, který každé ráno splníte. A to je vše.

Zrychlete rituály, jako je úprava vlasů či make-up: Najděte si návody na rychlé stylingové tipy a začněte šetřit čas. Připravte si všechno, co budete potřebovat už večer, protože ráno vám zbude dostatek času jen na ty věci, jež máte rádi.

Večerní seznam

Večer si sepište, co vše druhý den ráno chcete udělat i pořadí, v jakém to provedete a pokuste se předpovědět, kolik času vám která činnost zabere. Po určité době budete přesně vědět, jak dlouho vám co trvá, a seznam nebude ani potřeba.

Alternujte, abyste se nezačali nudit: Pokud vás někdy unaví dělat stejnou aktivitu ráno, zkuste čas od času přidávat nové a začne vás to znovu bavit. Třeba si vezměte snídani na balkón a pusťte si francouzské šansony.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button