JídloZdraví

Batáty jsou opomíjenou potravinou, navzdory tomu mají mnoho zdravotních benefitů

Sladké brambory – batáty – si do českých kuchyní svou cestu teprve hledají. Ačkoli jejich spotřeba stoupá, ve skutečnosti je ochutnalo jen málo Čechů. Sladké brambory jsou dobré pro podporu zdraví srdce, lepší hladinu cukru v krvi atd.

Batáty mohou pomoci stabilizovat krevní cukr

Sladké brambory nabízejí více zdravotních benefitů než jejich běžná varianta. Jeden takový příklad: jejich účinky na hladinu cukru v krvi.

Sladké brambory mají vyšší obsah vlákniny než bílé brambory, což může zajistit větší stabilitu glukózy v krvi.

I když jsou sladké brambory škrobovou potravinou, vláknina v nich může pomoci zpomalit trávení cukrů z brambor, což má za následek stabilnější nárůst a pokles hladiny cukru v krvi.

Mají pozitivní vliv na zrak

Pravděpodobně jste slyšeli, že mrkev může podporovat zdravé vidění, ale není to jediná oranžová zelenina s touto potenciální silou. Sladké brambory mají také souvislost se zdravím očí – a to vše závisí na jejich hojnosti vitaminu A. Jsou vynikajícím zdrojem této živiny.

Sladké brambory mohou snížit systémový zánět

Beta-karoten, který může zlepšit vidění, má v rukávu některé další potenciální triky, včetně snížení zánětu. Beta-karoten je totiž antioxidant – dietní sloučenina, která „čistí“ buňky těla od prozánětlivých volných radikálů.

Konzumace velkého množství beta-karotenu ze sladkých brambor by mohla mít dominový účinek na celkové zdraví.

Podporují zdravé trávení

Když se potýkáte s problémy s trávením, jako je zácpa a průjem, uděláte dobře, když sáhnete po sladkých bramborách. Sladké brambory mají rozpustnou vlákninu , která pomáhá ke snadnému a snadnému vyprazdňování. Tato rozpustná forma vlákniny absorbuje vodu v tlustém střevě, vytváří objem a poskytuje potravu pro dobré střevní bakterie.

Sladké brambory by mohly prodloužit život

Beta-karoten ve sladkých bramborách může být jedním z klíčů k tomu, abyste na svém narozeninovém dortu měli více svíček. Vyšší příjem beta-karotenu významně koreloval s nižším rizikem úmrtí z jakékoli zdravotní příčiny.

Souvisí to s antioxidačními účinky beta-karotenu. Předpokládá se, že beta-karoten může zabránit poškození volnými radikály. Toto poškození může potenciálně vést k dalším procesům, které by mohly vést k rozvoji chronických onemocnění.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Makawiel

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button