Babské radyPřírodní léčba

Bílá mouka nám ničí zdraví. Velký přehled zdravějších variant!

Příliš mnoho bílé mouky, může zvýšit rizikový faktor pro vysoký krevní tlak, srdeční infarkt, mrtvici, cukrovku, zánět a obezitu díky vysoké dávce sacharidů, které užíváte, a nedostatku výživy. Proto je důležité, abyste zohlednili, co můžete udělat pro úpravu receptů na pečení, abyste se ujistili, že děláte všechno, co můžete, abyste mohli jíst zdravě a stále si udržovali váhu. Jednou z nejlepších cest, je vyměnit mouku, kterou používáte. Naštěstí existuje řada skvělých možností náhrady mouky, na které se můžete obrátit v úsilí udržet tyto recepty zdravé.

Mouka Špaldová

Jde o mouku celozrnnou. Vyrábí se z nešlechtěného druhu pšenice, který je odolný, takže se nemusí hnojit a mouka je proto bez chemikálií. Obsahuje řadu cenných látek jako hořčík, vitaminy skupiny B, draslík, vápník, zinek a mangan.Hodí se na pečení moučníků a dezertů. Má oříškovou chuť.

Ovesná mouka

Oves obsahuje více nenasycených mastných kyselin než obyčejná pšenice a také množství dobře stravitelných bílkovin. Dá se použít na přípravu těst, kaší i na zahuštění polévek.

Ovesná mouka má rovněž vysoký obsah minerálů a také v ní najdeme vitamin B1, který pomáhá udržet naši psychickou pohodu.

Kokosová mouka

Kokosová mouka je plná vlákniny, takže je skvělá pro stabilizaci hladiny glukózy v krvi a snížení celkového cholesterolu. Kromě toho budete také užívat malou dávku zdravých tuků s kokosovou moukou, což pomůže vyváženě vyvážit výživu v každém receptur na pečení, který používáte. Je to také bezlepková volba, tak skvělá pro ty, kteří nemohou konzumovat potraviny na bázi pšenice.

Jedna věc, kterou musíte mít na paměti při použití kokosové mouky je, že absorbuje vlhkost velmi snadno, takže pokud ji budete používat, budete chtít použít více tekutých přísad do pečení (nebo použít recept, který konkrétně požaduje kokosovou mouku). Není-li tato změna provedena, může být recept mnohem sušší, než se předpokládalo.

Mandlová mouka

Mandlová mouka má mnohem vyšší obsah tuku než většina ostatních mouk. Získáte však velkou dávku nenasycených tuků.  Mandlová mouka vám poskytne také vynikající dávku vitamínu E, která působí jako antioxidant v těle a může pomoci odstranit poškození volnými radikály. Navíc to také pomůže zlepšit vaši pokožku, nehty a zdraví vlasů.

Mandlovou mouku lze obvykle běžně vyměnit za běžnou mouku, protože neabsorbuje vlhkost, jako je kokosová mouka. Tato mouka je také bez lepku, takže je ideální pro ty, kteří dodržují plán bezlepkové stravy.

Mouka pohanková

Tato mouka je velmi vhodnou variantou při cévních onemocněních, jelikož obsahuje rutin, který má pozitivní vliv na cévy. Je bohatá na vitaminy B1, B2, E, C, zinek, měď selen, hořčík. Je to bezlepková mouka, která je tedy vhodná při celiakii.

Používá se např. jako zavářka, ale často také do vánočního či jiného cukroví, kde je třeba použít jemně mletou pohankovou mouku a výsledek vás může opravdu příjemně překvapit. Pokud ji dáte do těsta zkuste nejprve v poměru 1:3 ve prospěch jiné mouky např. špaldové nebo bílé pšeničné.

Mouka rýžová

Bezlepková mouka, která se používá hlavně k zahušťování, jako pojivo a zvětšuje objem. Je vhodná například do kaší.

Žitná mouka

Konečně, poslední moukou, kterou můžete vzít v úvahu, je žitná mouka. Je velmi bohatá na vlákniny a pomůže snižovat hladinu cholesterolu, stabilizovat hladinu glukózy v krvi a pomáhá kontrolovat vaši tělesnou hmotnost. Žitná mouka je vynikající volbou pro přípravu palačinek nebo muffinů, proto ji často používejte při pečení těchto možností. Tato mouka má tmavší barvu, takže si jen pamatujte, že vzhled všech receptů, které používáte, se může podle toho změnit.

Tak snad vám tento přehled pomůže zdravěji péct, vařit a žít!

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Zdena Prokopová

Jsem součástí tohoto magazínu již od začátku a starám se o to, aby si zde každý čtenář přišel na své. Ráda trávím čas se svou rodinou, miluji cestování a svou práci! Zdravému životnímu stylu se věnuji již řadu let, nejvíce pak aktivnímu sportu a přírodním receptům.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button