Rady a tipy

Jak dosáhnout klidného spánku aneb co by ve vaší ložnici být určitě nemělo

Se spaním to bývá někdy pěkný oříšek a když zrovna nejde o to, že jste vystresovaní z práce či z rodinné situace, podepíše se na vás vydatná večeře nebo přemíra kávy. Problém však může být i ve vaší ložnici, zvláště pokud se vám spí dlouhodobě špatně. Zkuste svou ložnici přestavět, něco z ní odebrat a něco naopak přidat. Poté třeba zjistíte, že se vám spalo špatně právě kvůli televizi, špatnému poskládání nábytku či osvětlení. 

Nepříjemný pocit

Stává se vám, že když usínáte, máte stále nepříjemný pocit a necítíte se tak docela ve své kůži? Problémem může být to, jak je nábytek ve vaší ložnici uzpůsoben. Nejvhodnější je vždy spát tak, aby vaše nohy směřovaly směrem ke dveřím. Spát s hlavou u dveří je opravdu nepříjemné a přináší podivně svíravý pocit. Okno by také mělo být po pravé či levé straně, ne naproti vám, aby se vám lépe usínalo. Nezapomínejte ani na noční stolek, který vám skvěle poslouží na odkládání věcí a vonných pytlíčků, které přinášejí klidný spánek.

Žádná elektronika!

Ve vaší ložnici by neměla být žádná elektronika, ať už je to televize, notebook či mobilní telefon. Často lidé usínají se světlem obrazovky,  což není pro jejich usínání vůbec příznivé. Naše oči, a díky tomu i mozek, reagují na světlo a podle něj vysílají signály mozku, ten koriguje, jestli se nám chce spát či ne. Přemíra bílého světla před spaním oddaluje spánek a vy se poté trápíte s usnutím. Místo mobilního telefonu si pořiďte budík a nenechte se zlákat elektronikou v ložnici. Vždyť práce patří do pracovny a ke stolu, ne do ložnice. Navíc elektronika přes noc stále vysílá rušivé signály. Zkuste si sami spát celou noc bez jakékoliv elektroniky, poznáte jistě rozdíl sami.

Květiny a ovzduší

Další otazník visí nad květinami. Kolik jich mít v ložnici? Je vhodné je vůbec v ložnici mít? Přes den květiny produkují kyslík a vytvářejí útulný interiér, ale nemělo by jich být v ložnici  příliš mnoho. Určitě do ložnice nepatří rostliny, které jsou „pichlavé“ mají trny a ostré listy, ty neuklidňují, ale mohou znervózňovat. Podobně jsou na tom také rostliny, které mají často suché listy a odumřelé nejrůznější části, ty nepůsobí pozitivně. Nezapomínejte také před spaním na pravidelné větrání. Čerstvý vzduch vás uklidní a bude se vám lépe usínat.

Atmosféra

Posledním bodem je atmosféra vaší ložnice a barvy, které v ní použijete. Při malování volte světlejší až studené barvy, nejlépe bílou, která je neutrální a neruší. Ložnice by měla být vybavena tak, aby na vás působila uklidňujícím dojmem a nebyly v ní věci, které působí rušivě. Před spaním můžete používat také aromalampu či difuzér, do kterého si nakapete esenciální olej z levandule, meduňky či třezalky. Bylinky, které uklidňují tělo i mysl a pomáhají ke klidnému spaní. Pomoci vám mohou i vonné pytlíčky a polštáře plněné směsí uklidňujících bylin. Přejeme příjemné spaní!

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Back to top button