Léčba Prevence

Jaké vitamíny a esenciální oleje si dopřát, abyste podpořili růst vlasů?

Mnoho osob po celé planetě trápí problém s vypadáváním vlasů. Častou příčinnou vypadávání vlasů, zvláště u mužů, je genetika. Jejich genetické predispozice je bohužel předurčují k těmto problémům. Ne vždy je však problém genetický. Nadměrné vypadávání vlasů může být spojeno i s častým stresem, hormonálními změnami či nevyváženou stravou. Jaké vitamíny a esenciální oleje by ve vaší stravě neměly chybět, aby byly vaše vlasy stále husté a zdravé?

Podpora růstu vlasů

Pravdou je, že vypadávání vlasů je ovlivněno mnoha procesy, genetikou, hormonálními změnami, stresem, vlivem prostředí, stravou, celkovým životním stylem. Preventivně však můžete dbát především o složení své stravy a zdravý životní styl, abyste měly zdravé vlasy co nejdéle.

Omega-3 mastné kyseliny

Pravidelně byste si měli dopřávat rybí olej, který je bohatý na mastné kyseliny. Omega-3 mastné kyseliny totiž vyživují vlasy, podporují jejich růst a snižují riziko vzniku zánětu v těle. Dopřávejte si ve své stravě potraviny jako je losos, makrela, tuňák, sardinky, vaječné žloutky, vlašské ořechy, konopná semínka, apod. Dbejte, aby byl přísun omega-3 mastných kyselin ve vaší stravě, pravidelně zastoupen.

Zinek

Jistě jste si již všimli, že v nejrůznějších doplňcích stravy, které mají podpořit zdraví vlasů a nehtů, je obsažen zinek. Zinek podporuje zdraví vlasových folikulů. Podporuje jejich aktivitu a urychluje jejich regeneraci. Dobrým zdrojem zinku jsou například krevety a ryby, hovězí maso, dýňová semínka, nepražené kakao, vaječný žloutek, játra, mléčné výrobky, luštěniny či meruňky.

Vitamín B5 a B7

Biotin (vitamín B7) a kyselina pantothenová (vitamín B5) se používají při léčbě vypadávání vlasů. Nedostatkem těchto vitamínů může docházet k nadměrnému vypadávání vlasů. Ten může být způsoben špatným složením stravy, nadměrných kouřením, poruchou funkcí jater, apod. Pravidelně si tedy ve své stravě dopřávejte vitamín B5 i B7 či ho konzumujte ve formě doplňků stravy.

Vitamín C

Vitamín C je skvělým pomocníkem v řadě případů. Důležité je si uvědomit, že oxidační stres hraje důležitou roli v procesu stárnutí. Volné radkály mohou velmi poškodit buněčné strukturní membrány, lipidy, proteiny. S věkem se tvorba volných radikálů zvyšuje, což vede právě k poškození buněčných struktur a stárnutí vlasů. Jelikož vitamín C působí jako antioxidant, vitamín C bojuje s oxidačním stresem. Dopřejte si pravidelný přísun čerstvého ovoce a zeleniny, abyste do svého těla dostali dostatek vitamínu C. Konzumujte pomeranče, brokolici, kapustu, jahody, grapefruity, kiwi, apod.

Železo

Nedostatek železa v organismu může být spojen s nadměrným vypadáváním vlasům. Ve vaší stravě by však dostatek železa neměl chybět z mnoha dalších důvodů (prevence chudokrevnosti, apod.). Dopřejte si pravidelný přísun luštěnin, zvláště fazolí, hrachu, hovězího masa, vaječných žloutků, játra, kešu oříšků a lískových oříšků.

Vitamín D

S vitamínem D to pro nás už teď bude mnohem snazší, jelikož si můžeme vychutnávat sluneční paprsky každý den. Vlasové folikuly jsou vysoce citlivé na hormonální změny. Vitamín D je důležitý pro správný růst a vývoj. Dopřejte si tedy alespoň 10-15 minut každý den vystaveni slunci či si dopřávejte potraviny obsahující vitamín D, jako je makrela, losos, maitake houby či houby portobello.

Zdroj

error: