Nezařazené

Jaký sport je vhodný právě pro vás?

Hledáte sport, který by vám pomohl zhubnout a zároveň by vás bavil? Musíte si najít sport, který bude odpovídat vaši dosavadní fyzické kondici, u kterého se budete cítit skvěle, ale i po něm. Ne, že začnete sportovat tak, že půjdete na hodinu aerobiku, který vás nebude bavit, budou vás bolet kolena a večer se budete cítit nepříjemně. Začněte se sportem rozumně a vyberte si sport, který bude vhodný právě pro vás, adekvátní k vašemu věku a fyzické kondici.

Pro začátečníky

S rychlo chůzí by měli začínat lidé, kteří nejsou příliš zvyklí sportovat. Z rychlé chůze totiž postupně můžete přecházet do běhu. Pokud není vaše kondice úplně na nule a zatím nemáte problémy s pohybovým aparátem, začněte s rychlo chůzí a zkoušejte ji postupně kombinovat s během. Rychlá chůze je vhodná i pro obézní osoby, které by neměli příliš zatěžovat pohybový aparát. Ti by měli zkusit také plavání, které je pro ně nejideálnější. Ale i pro všechny ostatní je plavání nejlepší volbou. Nezatěžuje kloubní aparát, při plavání si pěkně zaposilujete a i se protáhnete. Vaše záda vám poděkují. Pro začátečníky je také skvělá jóga, protahování či pilates, které vás naučí dýchat a zdravě posilovat s vlastní vahou. Pokud tedy stojíte na začátku rozhodování, s jakým sportem posilovat tělo a zvyšovat kondici, vyzkoušejte výše zmíněné.

Pro pokročilé

Pokud jste dříve pravidelně sportovali, vaše tělo si toto všechno pamatuje. Začněte zvolna, ale dopřejte si běhání, jízdu na kole, jogging či kolektivní sporty. Vaše kondice se brzy obnoví a nebudete mít problém s žádným sportem. Volte především podle vašich fyzických možností vzhledem k tréninku a věku. Při žádném sportu byste neměli trpět. Skvělou volbou je i pravidelná turistika, která přináší ztrátu kil a nevídané zážitky.

Kombinujte a zkoušejte

Vyzkoušejte si nejrůznější sporty, nebojte se toho. Některé z nich vás mohou pozitivně překvapit. Záleží také na lektorovi, který hodiny vede. Například hodina zumby s jedním lektorem může být utrpení, ale s někým jiným zábava a radost. V nabídce dnešních fitnness center a nejrůznějších studií je velká nabídka sportů, viz pilates, joga, zumba, TRX, bosu, flowin či spinning. Každý z těchto sportů přináší tělu jiný pohyb a jiný způsob cvičení, který může vyhovovat právě vám. Vyhněte se především jednotvárnému cvičení v posilovně či opakování stejného druhu sportu. Dochází k opotřebování té části těla, která je při daném sportu nejvíce zatěžována. Kombinujte například jízdu na kole s jógou, plaváním či cvičením na TRX, aby byla vaše kondice komplexní a vaše tělo spokojené.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button