Nezařazené

Vyzkoušejte 30 dní s keto stravováním: Co vše se změní?

Profilový obrázek
Napsáno od Daniela

Keto dieta, známá také jako ketogenní stravování s nízkým obsahem sacharidů a vysokým obsahem tuků. Keto stravování se stalo v poslední době velkým hitem. Ptáte se, jak by mohla být strava s vysokým obsahem tuků zdravá? Jednoduše, musíte volit tuky správné a zdravé pro vaše tělo. Vždyť příjem tuku ve vyváženém jídelníčku je stejně důležitý, jako příjem bílkovin. Vyzkoušejte keto dietu na prvních 30 dní, třeba se stane součástí vašeho životního stylu a stravováním, které právě vašemu tělu vyhovuje. 

Základní pravidla keto stravování

Ketogenní stravování je založeno na nízkém příjmu sacharidů. Díky tomu se váš metabolismus zaměřuje na spalování tuků. Aby bylo vaše stravování ketogenní, měli byste ve své stravě přijímat 0g – 50g sacharidů denně. Postupem času by měl být příjem sacharidů méně než 20g za den. Ketogenní dieta není vhodná pro diabetiky, osoby trpící vysokým krevním tlakem či kojící ženy. Při ketogenním stravování se zvyšuje příjem bílkovin a tuků, které by však měly být zdravé, tedy v podobě kokosového tuku, olivového oleje, ryb, ořechů a semínek. Mezi základní pravidla keto diety také patří: jezte jen tehdy, když máte hlad, nepřejídejte se, užívejte kvalitní potraviny, vyhněte se zpracovaným potravinám a jelikož přijímáte ve stravě tuky také z masa, vybírejte maso kvalitní z domácích chovů či v bio kvalitě.

Pocit nafouklého břicha

Již po prvních dnech s keto dietou ucítíte změny, které se týkají především vašeho trávicího systému. Zbavíte se pocitu nadýmání a nafouklého břicha, které může být způsobeno nedostatkem vlákniny ve stravě. Vyhnete-li se ve své stravě lepku, ať už ve formě těstovin či pečiva, váš trávicí systém bude odlehčen od přísunu těžko stravitelného lepku.

Zhubnete!

I když v tomto způsobu stravování přijímáte dávku tuků, stejně pravděpodobně zhubnete. Tím, že snížíte příjem sacharidů, zabraňujete stálému kolísání hladiny cukru v krvi, což má samozřejmě vliv i na tvorbu inzulínu. Inzulín má vliv na skladování tukových tání a kolísání naší energie. Tělo je také přizpůsobeno při ztrátě energie sáhnout do sacharidových zásob, které jsou palivem pro organismus. Tudíž konzumace stejného množství energie v sacharidech udrží vaši váhu stejnou či vyšší. Pokud si místo sacharidů dopřejete zdravé tuky, bude vaše tělo spalovat především ty.

Stabilní hladiny energie po celý den

Mnoho z nás má problém s tím, že i když po celý den jí celkem pravidelně, připadá si bez energie a často unaveně. Pokud vyzkoušíte keto stravování, můžete se této kolísavé hladiny energie dobře zbavit. Pokud si ve stravě dopřáváte dávku sacharidů, nejdříve se cítíte plní energie, následně však unavení, jelikož tělo musí hladiny cukru v krvi vyrovnat, na což vydá také dost energie. Pokud však hladina cukru v krvi nebude příliš kolísat, bude vaše energie stálá, zvláště pokud si dopřejete ve stravě dostatek bílkovin a zdravých tuků.

Časté změny nálad

Vliv má naše tělesná energie na změny nálad. Sacharidy totiž působí i na hormonální rovnováhu. Příznakem hormonální nerovnováhy je například častá změna nálad. S keto stravováním přichází i hormonální rovnováha a ustálení mensturuačního cyklu. Místo sacharidů konzumujte zdravé tuky, kokosové máslo, avokádo, ryby, olivový olej.

Vliv na křečové žíly

Strava s nízkým obsahem cukrů pomůže také s léčbou křečových žil a preventivně chrání před jejich vznikem.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.