Léčba Návod

S jógou pro lepší trávení

Problémy s trávením mohou člověka někdy pořádně potrápit. Kromě toho, že je to velmi nepříjemné a mnohdy až bolestivé, tělo neodvádí toxiny z těla, a ty mohou vést k dalším potížím. Většinou vznikají špatnou stravou, stresem a zcela nezdravým životním stylem. Mnoho lidí tyto problémy řeší léky a projímadly, které však přinášejí více škody než užitku. Navíc mohou být návykové a působit na organismus velice agresivně. Proto jim řekněte „Ne“ a vyzkoušejte jiné způsoby, například jógu.

Zaměřte se na důvod problému

Stejně jako u jiných zdravotních problémů i u zažívacích potíží je potřeba se zaměřit na kořen problému. Ten nejčastěji pramení z uspěchaného životního stylu, který je plný nesprávné stravy a nulového cvičení. Jóga je jedním ze způsobů, jak přirozeným způsobem zlepšit vaše problémy s trávením.

Jóga pomáhá:

  • k posílení svalů a kostí
  • hubnutí
  • tvarování těla
  • správné funkci organismu

Vzhledem k tomu, že k praktikám jógy neodmyslitelně patří i hluboké dýchání, podpoří přijatý kyslík správnou funkci orgánů. Kromě toho zrychlí metabolismus a podpoří vyprazdňování.

Tyto cviky můžete provádět z pohodlí vašeho domova a snadno zařadit do každodenního života. Pojďme se tedy podívat, které cviky vám pomohou ke snadnému zažívání.

Jógové cviky pro lepší trávení

Pozice dítěte

Sedněte si na nohy, položte na ně tělo a natáhněte ruce před sebe. Čelo by se mělo dotýkat podlahy, kolena by měla být lehce od sebe. V této pozici vydržte 10 hlubokých nádechů a výdechů.

Pozice dítěte udržuje teplo v žaludku a podporuje produkci žaludečních šťav.

Most

Lehněte si na podložku s pokrčenými koleny, které směřují vzhůru, a rukama podél těla. S výdechem zpevněte střed těla, hýždě a zvedněte pánev s rovnými zády směrem ke stropu. Pokud vám to tělo dovolí, ruce můžete spojit pod tělem. V pozici vydržte několik hlubokých nádechů a výdechů a poté uvolněte.

Poloha mostu protahuje břišní svaly a stimuluje funkci trávicího systému. Navíc podporuje přirozenou obranyschopnost, funkci srdce a štítné žlázy. Díky této pozici můžete cítit příval nové energie.

Střecha

Pozice střecha je jednou ze základních jógových pozic. Začněte v kleku s rukama na šíři ramen. S výdechem zvedněte boky a hýždě, které směřují ke stropu. Hlava je uvolněná mezi rukama, záda na rovnané. Nohy můžou být lehce pokrčené.

Pro podpoření trávicího traktu vydržte v pozici 10 hlubokých nádechů a výdechů.

Twist vleže

Výchozí pozice začíná vleže na zádech. S nádechem ohneme pravou nohu v koleni, které směřuje vzhůru. S výdechem otáčíme spodní část těla a pravé koleno doprava, zatímco hlava a vrchní část se točí doleva. Ruce jsou rozpažené, přitisknuté k podlaze. Zhluboka dýchejte asi 1 minutu a poté cvik opakujte na druhou stranu.

Twistové jógové polohy stimulují funkci ledvin, břišní orgány, močový měchýř a střeva.

Trojúhelník

Začněte ve vzpřímené poloze, s nohami více jak na šíři boků, záda jsou narovnané a ruce rozpažené. Levé chodidlo lehce vytočte doleva, sjíždějte levou rukou až ke kotníku. Držte tělo v rovině, nepředklánějte se, ani nezaklánějte. Pohled směřuje vzhůru za pravou paží. Vydržte 5 hlubokých dechů, následně se vraťte do výchozí pozice a opakujte cvik na druhou stranu.

Pozice trojúhelníku zmírňuje zácpu.

 

Pawanmuktasana

Lehněte si na záda na podložku, nohy jsou položené, ruce podél těla, hlava je v prodloužení páteře. S výdechem ohněte pravé koleno a přitlačte si ho co nejblíže k hrudnímu koši. Levá noha zůstává na podložce. Zhluboka dýchejte asi 2 minuty, poté vyměňte nohy.

Tato pozice pomáhá uvolňovat nafouklé břicho a odstraňuje problémy s plynatostí.

Tyto základní jógové cviky nejsou náročné, přesto velmi účinné. Zahoďte všechny léky na trávicí trakt a zacvičte si denně jógu.

Zdroj

Zanechte komentář