PrevenceZdraví

Lidé, kteří často trpí bolestmi hlavy, nespavostí a nedostatkem energie, by měli do své stravy ihned zapojit tyto vitamíny

Rádi vám poskytneme důležité informace a fakta, které byste měli vědět o těchto důležitých mikroelementech, díky kterým lze bolest hlavy odbourat a které by neměli v těle chybět.

Výhody hořčíku

Hořčík je jedním z hlavních aktérů nejméně 300 různorodých chemických reakcí v těle každého jedince. Tento prvek napomáhá přetransformovat potraviny na energii a také napomáhá k vytváření nových bílkovin z aminokyselin. Proto se také hořčík využívá ke zmírnění či eliminaci stresu, úzkosti a při snaze nespat.

Hořčík, jako účinný a důležitý prvek v lidském těle, dokáže zabraňovat neustálým bolestem hlavy a je také schopen reagovat a pomáhat při léčbě s migrénami. Pokud nemá jedinec v těle dostatek hořčíku, snižuje tak hladinu serotoninu, působí na funkci neurotransmiterů a způsobuje zužování krevních cév.

Nízká hladina hořčíku může být i častým začátkem depresí a nespavostí.

Doporučené dávkování hořčíku:

·       Muž ve věku 19 – 30 let: 400 mg

·       Muž starší 30 let: 420 mg

·       Žena ve věku 19 – 30 let: 310 mg

·       Žena starší 30 let: 320 mg

Hlavními zdroji pro přísun denní dávky hořčíku jsou především špenát, dále ořechy, celozrnný chléb, hnědá rýže, ryby, avokádo a maso.

Výhody vitamínu K:

Hlavní výhodou vitamínu K je syntetizace bílkovin, které jsou pro lidské těle nezbytným faktorem pro zastavení krvácení a srážení krve. Člověk, který nemá dostatek vitamínu K, může mít často nadměrné podlitiny, nebo dokonce krvácení.Vitamín k

Dalšími výhodami tohoto vitamínu, které byly sice zaznamenány, ale ne přímo vědecky dokázány, jsou ochrana před kalcifikací (zvápenatění) tepen a žil, ale také možnost snížení vzniku rakoviny prostaty a Alzheimerovy choroby.

Při dostatečném množství vitamínu K se spoluprácí s vitamínem D vedou vápník do lidského těla, převážně do kostí, a díky tomuto se kosti stávají více stabilnějšími a silnějšími. S tímto ohledem může vést nedostatek vitamínu K v těle ke zvýšení rizika vzniku zlomenin.

Doporučené dávkování vitamínu K:

· 0,001 mg vitamínu K na každý 1 kilogram tělesné hmotnosti jedince (bere se v potaz i věk a pohlaví).

Vitamín K lze nalézt především v bylinkách jako je bazalka, tymián, pažitka, majoránka, šalvěj a koriandr. Dalšími zdroji vitamínu je zelená listová zelenina (špenát, kale a další zelené listy), salátová zelenina (celer, ledový salát, římský salát, jarní cibulka, rukola a další) a brukvovitá zelenina (brokolice, zelí, choi, květák, růžičková kapusta atd.). Zdroje vitamínu K je ale také pálivé koření, jako je například paprika, chilli prášek, kájenský pepř a kari. A v neposlední řadě to jsou chřest, fenykl, sójové boby, sušené ovoce, pórek, okurky a olivový olej.

Nejdříve, než budete chtít užívat hořčík či vitamín K, vyhledejte svého praktického lékaře, který vám pomůže s jejich dávkováním. Díky nadměrnému užívání se mohou objevit vedlejší účinky a mohou ovlivňovat ostatní léky.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Back to top button