JídloOstatní

Nedostatek čerstvé zeleniny hravě vyřeší červená řepa

Podzimní nevlídné počasí, stejně tak jarní měsíce, kdy je nedostatek čerstvé zeleniny, to jsou období chřipek, nachlazení a oslabování naší imunity. Většina lidí sahá po citrónech a vitaminu C v tabletkách, a přitom neví, že stejně tak jim může pomoci červená řepa.

Je to zelenina, která krásou zrovna neoplývá, avšak o to více je vhodná k posílení celého organismu. Její předností je vysoká zásaditost, čímž je schopna potlačovat nejen viry a bakterie, ale také účinně pomáhat v boji proti často rozšířeným mykózám. Červená řepa zbavuje mozek jedovatých kovů, například hliníku.

Co všechno obsahuje?

beetroot-1576692_960_720Pokud je správně pěstována, obsahuje dostatek selenu a dalších minerálů, čímž se stává zásobárnou přírodních látek prospěšných našemu tělu a rovněž zabraňuje vzniku rakoviny. Červená řepa je také výbornou potravinou pro hypertoniky, jelikož má schopnost snižovat krevní tlak. V mnoha východních tradičních kuchyních je červená řepa považována za potravinu posilující játra a čistící krev. Oblíbená je také mezi milovníky čerstvých ovocných a zeleninových šťáv, nejen pro své zdravé účinky, ale i pro zářivé vybarvení díky obsahu sloučeniny zvané betakyanin. K tomu je třeba poznamenat, že červená řepa obarvuje i moč, takže při větší dávce nepanikařte, že došlo k vnitřnímu krvácení. Pro ženy je červená řepa prospěšná, jelikož pomáhá doplnit železo, o které přicházejí při menstruaci.

Lékaři doporučují konzumaci červené řepy také proto, že je zdrojem betainu a folátů. Tyto dvě látky jsou důležité pro snižování potenciálně toxické hladiny aminokyseliny, která může poškozovat cévy. Červená řepa tak pomáhá v boji proti rozvoji srdečních chorob, mrtvice, demence a omezeného prokrvení nohou. Dále je rovněž plná draslíku, hořčíku a vitamínu C.

Recepty

Červená řepa je vynikajícím doplněním jídelníčku, neboť ji lze péct, vařit, dusit nebo syrovou nastrouhat a přidat do salátu. Ještě vyšší nutriční hodnotu než kořen mají překvapivě listy, neboť obsahují vápník, železo a vitaminy A a C. Lahodná je také šťáva, ovšem má výraznou chuť, kterou můžeme zmírnit kombinací s mrkví, jablky či zázvorem.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button