Babské radyOstatníPřírodní léčbaRecepty

Pečená zelenina ztrácí živiny? Pečená cibule je výjimkou

Jak je známo, největším zdrojem energie a vitamínů je odjakživa syrová zelenina a ovoce. Ale věděli jste, že mezi zeleninou najdeme tu jednu „vyvolenou“, která je v pečeném stavu dokonce ještě zdravější a obsahuje ještě více vitamínů? Pokud pořád tápete, o kterou zeleninu se jedná, rádi vám to prozradíme. Řeč totiž bude o cibuli. Obecně není cibule moc oblíbenou zeleninou pro svou štiplavost, zápach, hodně nepříjemný odér, linoucí se z úst po jejím požití, a neodvratné slzení očí.

Obzvláště děti je velice složité přemluvit, aby snědli pokrm, který obsahuje byť i malý kousek cibule. Věděli jste ale, že po té, co cibule „stráví“ svůj čas v troubě, všechny tyhle její nepříjemné faktory nenávratně zmizí a navíc se cibule stane mnohokrát léčivější, než do té doby byla? Pokud jste to nevěděli, máte nejvyšší čas to zkusit! Stačí jen vytáhnout pár cibulových hlav ze spíže a zapnout troubu. Není na tom nic náročného.

Jak připravit cibuli v troubě?

Největším rozdílem a bezespornou výhodou pečené cibule je, že při vytáhnutí z trouby necítíte klasický štiplavý zápach a její chuť je příjemně pikantní, tudíž se nemusíte bát se do ní s chutí zakousnout. To byste se syrovou asi neudělali. Stejně jako ostatní jídla, je třeba i cibuli v troubě umět pořádně připravit.

  • Potřebné množství cibule si oloupeme
  • Rozehřejeme troubu na teplotu 100 – 150 stupňů
  • Vložíme cibuli na plech rozkrájenou na poloviny
  • Pečeme po dobu cca 15 – 30 minut dle vaší chuti

Náš Tip: Nejefektivnější účinek na naše zdraví má půlka pečená cibule konzumovaná ráno na lačný žaludek a druhou polovinu byste měli sníst dvě až tři hodiny před spaním.

Není nutné cibuli jíst samotnou, můžete ji samozřejmě použít také jako přílohu k různým jídlům – nejčastěji se přikládá k jakkoli tepelně upraveným rybám či k marinovaným masům.

Jaké jsou její nejlepší vlastnosti?

  • Diabetes – Pokud trpíte na diabetes a pořád se vám nedaří nemoci zbavit, naopak, stále přidáváte více a více léků – zkuste je vyměnit za tenhle „zázračný pokrm“. Je totiž prokázáno, že dostatečně propečená cibule dokáže normalizovat obsah cukru v krvi a zároveň udrží naše tělo v efektivním fungování a vy budete dokonce cítit více energie, než doposud.
  • Koagulace krve – Dále se tenhle pokrm doporučuje všem, které trápí nepříjemná koagulace krve. Lidé, trpící touhle nemocí by ji měli konzumovat opravdu často, jelikož jim dokáže skvěle srovnat hladinu krve a odbourat problémy, které mají koagulaci „na svědomí“
  • Infarkt, mrtvice – Každý lékař by vám po infarktu či mrtvici doporučil jíst pečenou cibuli každý den. Je totiž skvělá na fungování cév – dokáže je totiž skvěle pročistit a uvolnit aterosklerotické pláty.
  • Krevní tlak – Pokud vás trápí vysoký krevní tlak a už nevíte, jak byste ho snížili, zkuste si dát jednu cibuli denně a sami uvidíte, jak se vám tlak sníží dolů doslova „rychlostí“ blesku“ – není nic snazšího, než to zkusit!
  • Migréna – Dokonce i tenhle problém je pečená cibule schopna vyřešit. Nejenom její konzumace, ale i dokonce přikládání na spánky dokáže pomoci od bolesti. Efekt je prakticky okamžitý, tudíž doporučuji ho neprozrazovat manželovi, pokud se vám bude migréna „zrovna hodit“.

Připravte si mast

Tenhle „pečený zázrak“ můžete nejenom konzumovat, ale dokonce z něho vyrábět i domácí masti, které dokážou hydratovat atopickou pokožku, či pouze využít cibulové kapky, které dokáží urychlit proces hojení ran či vředů a dokonce i hojení tkání.

Samozřejmě můžete cibuli konzumovat jen preventivně, jelikož obsahuje spoustu důležitých vitamínů a minerálů. Jen to zkuste a již se nebudete „dívat na cibuli stejně“, jako dříve.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Zdena Prokopová

Jsem součástí tohoto magazínu již od začátku a starám se o to, aby si zde každý čtenář přišel na své. Ráda trávím čas se svou rodinou, miluji cestování a svou práci! Zdravému životnímu stylu se věnuji již řadu let, nejvíce pak aktivnímu sportu a přírodním receptům.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button