Ostatní Prevence

Zjistěte příčiny stresu a poté jej odbourejte

Stres je způsob, jak reagujeme na věci, pokud se nám něco stane. Zachvacuje nás z různých důvodů a ovlivňují jej mnohé faktory.

Mnoho lidí se ptá Jaké jsou příčiny stresu? Důvodů je mnoho a liší se od člověka k člověku. Co může být příčinou stresu pro jednoho, nemusí tomu druhému způsobit sebemenší rozrušení. Existují však určité události v životě, které vyvolávají úzkost téměř u každého:

  • Smrt blízkých lidí, jako je například blízký přítel, člen rodiny, milenec, ale i ztráta domácího mazlíčka
  • Problémy související se zdravím, jako jsou oběti nehody, zranění, zdravotní potíže, neschopnost otěhotnět či těhotenství. To vše se samozřejmě nemusí týkat jen vás, ale může se jednat o někoho blízkého
  • Sex a vztahy. Problémy s nalezením partnera nebo problémy se sexuálním partnerem, sexuální či psychické problémy ve vztahu
  • Stěhování. To se týká především malých dětí, které jsou už přizpůsobeny danému místu
  • Finanční problémy. Nedostatek peněz na to či ono, dluhy, hypotéka

Důvodů pro vznik stresu je mnoho, naštěstí je také mnoho způsobů, jak s ním úspěšně bojovat. Zde jsou hlavní z nich:

Přestávky v práci

Během práce si dělejte přestávky, během níž odpoutáte svou pozornost od svěřeného úkolu a naopak ji věnujete načerpání energie a osvěžení mysli. Pauza by měla trvat alespoň deset minut. Vyzkoušejte to a uvidíte, jak vám může taková malá přestávka prospět a jak zvýší vaši produktivitu, sníží únavu i hladinu stresu.

Omezení kofeinu

Při problémech se stresem se také velmi doporučuje omezit příjem povzbuzujících nápojů, jako je kofein. I když se vám může zdát, že díky němu se se stresem lépe vypořádáte, dlouhodobě naopak škodí. Místo šálku kávy zvolte raději vodu s hořčíkem nebo zelený čaj.

Naučte se říkat Ne

Naučit se říkat „ne“ je velmi užitečné. Každý den má jen omezený počet hodin a je jasné, že někdy prostě nemůžete stihnout vše, co od vás ostatní požadují.

Cvičení

Nejen, že je cvičení dobré pro uvolnění stresu, ale navíc vás udrží v dobré kondici a zvýší vám sebevědomí. Dopřejte si jednoduché cviky každé ráno, alespoň půl hodiny, abyste mohli s chutí a energií čelit výzvám každého nového dne. Večer vám cvičení zase pomůže ke kvalitnějšímu spánku.

Dostatek spánku

Tím, že nedostatečně spíte, si přispíváte k další vlně stresu. Osmihodinový spánek je jednoduše „nutnost,“ bez ohledu na množství práce, kterou musíte udělat.

Dělejte věci, které vás baví

Smích je opravdu nejlepší lék, a to platí i při stresu. Často při každodenním shonu zapomínáme na zábavu. Sledujte filmy, která vás pobaví. Přečtěte si zajímavou knihu. Běžte si popovídat s přáteli či si zahrajte se synem fotbal. Jednoduše dělejte něco, co vás činí šťastnými.

Meditace

Šťastné vzpomínky jsou už minulosti a vy máte pocit, že na vás nečeká nic pěkného? Bojíte se budoucnosti? Meditace vám pomůže zůstat v přítomném okamžiku. Většina stresu totiž není způsobena situací jako takovou, ale tím, jak ji vnímáme a našimi – často zbytečnými – obavami. Každý člověk reaguje na stresovou situaci jinak. A když budete pravidelně meditovat, rozvinete si schopnosti ke zvládání těchto situací. Věci, které ve vás dříve vzbuzovaly strach, budete najednou zvládat „levou zadní“ a celkově se budete cítit klidnější a uvolněnější.

Vyvážená strava

Vzdejte se fast foodů a dalších potravin, které jsou pro vás nezdravé. Zdravé tělo zvládá stres mnohem lépe. Potraviny konzumujte pomalu a s uvolněnou myslí.

Zdroj

Zanechte komentář