PrevenceTOP 10

TOP 10 potravin, které obsahují vitamín K

Vitamín K je v tucích rozpustný vitamín, který hraje důležitou roli při srážení krve. Vitamín K je také zapotřebí pro syntézu kostních proteinů. Nedostatek vitamínu K může vést k onemocněním srdce, oslabeným kostem, vzniku zubních kazů a dokonce i rakoviny.

Důležitý vitamín K

Velká část vitamínu K pochází ze střevních bakterií, proto množství vitamínu K ve vašem těle může ovlivňovat zdraví vašeho trávicího traktu. Existují dva typy vitamínu K, které můžete přijímat prostřednictvím stravy, vitamín K1 a vitamín K2. Vitamín K1 se nachází především v zelenině, vitamín K2, který se nazývá také jako menachinon, můžete přijímat z mléčných výrobků. Pokud do svého jídelníčku přidáte potraviny bohaté na vitamín K2 dopřejete si více výhod než s vitamínem K1.

Konzumace potravin bohaté na vitamín K podporuje:

  • zdraví srdce
  • pečuje o kosti
  • bojuje proti rakovině
  • podporuje zdraví dutiny ústní
  • snižuje počet infekcí

Doporučená denní dávka vitamínu K pro muže je 120 mcg za den a pro ženy 90 mcg za den.

Top 10 potravin obsahující vitamín K:

  1. Kapusta: 30 gr=444 mikrogramů (více než 100% denní dávky)
  2. Sýr ze sojových bobů: 60 g= 500 mikrogramů (více než 100% denní dávky)
  3. Jarní cibulky: 30 g= 103 mikrogramů (více než 100% denní dávky)
  4. Růžičková kapusta: 15 g= 78 mcg (98% denní dávky)
  5. Zelí: ½ šálku=82 mcg (více než 100% denní dávky)
  6.  Brokolice: 20 g= 46 mcg (58% denní dávky)
  7. Mléčné výrobky: 20 g=10 mcg (10% denní dávky
  8. Sušené švestky: 20 g= 52 mcg (65% denní dávky)
  9. Okurky: 1  střední= 49 mikrogramů (61% denní dávky)
  10. Sušená bazalka: 1 polévková lžíce= 36 mcg (45% denní dávky)

Vyberte si některé z těchto potravin a zkuste je zařadit do svého jídelníčku, čímž zvýšíte i obsah vitamínu K, který se do vašeho organismu dostane.

Zdravotní výhody konzumace vitamínu K

Vitamín K je velmi zdraví pro vše kosti, jelikož zvyšuje tvorbu množství specifického proteinu, který je potřebný k tomu, aby držel v kostech vápník. Pravidelná konzumace potravin s obsahem vitamínu K tedy snižuje riziko vzniku osteoporózy. Některé studie dokonce tvrdí, že vysoký příjem vitamínu K zastavil úbytek kostní hmoty u lidí trpících osteoporózou.

Vitamín K je také prevencí vzniku rakoviny. Bylo prokázáno, že pravidelný příjem vitamínu K snižuje riziko vzniku rakoviny prostaty, tlustého střeva, žaludku a úst. Vitamín K dokonce pomáhá zlepšit funkci jater a pomáhá i při léčbě rakoviny jater.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button