Prevence

Spíte špatně? Nabízíme několik tipů, jak na kvalitní spánek

Všichni víme, že spánek je nezbytný pro naše zdraví a celkovou pohodu. Pokud dobře spíme, máme dostatek energie, jsme šťastnější a lépe fungujeme. Někteří z nás se však v noci probouzejí a nemohou usnout. Vyzkoušejte tedy některý z těchto přípravků:

Byliny proti nespavosti

  • Heřmánek

Heřmánek je používán proti nespavosti již po celá tisíciletí. Obsahuje některé flavonoidy, které pomáhají snižovat úzkost a mají uklidňující účinky. To vše podpoří dobrý spánek. Ideální je pít před spaním heřmánkový čaj.

  • Oves

Oves obsahuje melatonin, který pomáhá regulovat spánkový cyklus. Navíc v něm najdeme uhlohydráty, které podporují přísun tryptofanu do mozku. Dále obsahuje vitamín B6 a minerály, jež podporují správné nervové funkce.

  • Chmel

Tato rostlina uvolňuje chemikálie, které mají sedativní a relaxační účinky. Vytvořte si relaxační polštářek ze směsi chmele a levandule.

  • Levandule

Nejčastěji se využívá v aromaterapii. Lze ji však použít i k výrobě čaje nebo tinktury.

Zdroj

Potraviny obsahující tryptofan vám mohou pomoci spát

Zvýšením hladiny tryptofanu v mozku se zvýší hladina serotoninu, který má sedativní účinky.

Mezi potraviny, které obsahují tryptofan, patří drůbeží maso, mořské plody, mléčné výrobky, ořechy, semínka, vejce, banány a luštěniny.

  • Mléko pro lepší spánek

Pití šálku teplého mléka před spaním pomáhá lépe usínat.

  • Banán na usínání

Minerály a aminokyseliny v banánu pomáhají uvolnit vaše tělo. Banány obsahují minerály draslík a hořčík, které slouží jako svalové relaxanty.

Banány také obsahují tryptofan a jsou zdrojem serotoninu,  který má obecné sedativní účinky.

Připravte si banánový nápoj.

Suroviny pro přípravu:

  • 1 střední banán, nakrájený na kusy 
  • 1 šálek vody 
  • 1/2 lžičky skořice 
  • 1 lžička medu (volitelně)

Potraviny obsahující zinek a hořčík

Tyto minerály jsou důležité pro zdravý spánek.

Dobré zdroje hořčíku jsou: ořechy a semena (zejména dýňová semena), ryby, luštěniny, celozrnné pečivo, avokádo, banány, jogurt, sušené ovoce a tmavá čokoláda.

Dobrým zdrojem zinku jsou: mořské plody, hovězí a jehněčí maso, fazole, ořechy a semena, pšeničné klíčky a mléčné výrobky.

Potraviny obsahující melatonin

Melatonin je hormon vytvořený malou žlázou v mozku. Pomáhá řídit spánek a buzení. Velmi malé množství se vyskytuje v potravinách, jako je banán, kukuřice, rýže, rajčata, mandle, semena a oves. Můžete si je také koupit jako doplněk.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button