Prevence

3 nejsilnější ochránci vašich kostí

Chcete mít zdravé kosti? Pokud chcete předejít vzniku osteoporózy a zároveň dbát na prevenci, je důležité věnovat pozornost tomu, co jíte, a to již od útlého věku. Je také velmi důležité, aby mladí dospívající lidé byli fyzicky aktivní, jelikož je díky tomu podporován růst a vývoj kostí v jejich těle.

V následujícím článku představujeme tři potraviny, které mají většinu potřebných látek pro zdravé a silné kosti. Brokolice, sezam a banány jsou přirozeným nástrojem v boji proti úbytku kostní hmoty.

Brokolici je nejlepší jíst syrovou

brokoliceBrokolice patří do čeledi zeleniny, která poskytuje dostatek bílkovin a minerálních látek, zejména vápníku. Nejlepší je konzumovat brokolici v surovém stavu jako salát. Je možné ji také osmažit v trošce oleje nebo připravit v páře, přičemž je nutné vzít v potaz, že tepelná úprava zničí některé důležité složky.

Velké množství minerálů, vápníku, hořčíku, draslíku a železa staví brokolici na vrchol hitparády potravin, které pomáhají nejen na pevné kosti, ale i celkové zdraví organismu. Pokud budete při přípravě vařit brokolici pět minut ve vroucí osolené vodě, zachová si většinu prospěšných látek, stejně jako svou ostrou a příjemnou chuť.

Sezamový jogurt

sezamSezam je jednou z nejužitečnějších přísad v potravě při boji proti osteoporóze. Obsahuje velké množství vápníku, manganu, mědi, hořčíku a selenu. Pro ty, kteří nemají v těle dostatek vápníku, je tak tou pravou volbou. Stačí namočit jednu polévkovou lžíci semen do kelímku jogurtu a nechat přes noc odležet. Doporučujeme jíst každý den v dopoledních hodinách na lačný žaludek.

Kromě toho je například sezamový olej považován za vysoce kvalitní a je často používán jako náhrada za olivový olej.

Jezte flekaté banány!

banányBanán je nejen chutné, ale také účinné ovoce, které může prakticky nahradit hotové jídlo. Je účinný proti osteoporóze, protože je bohatý na minerály, draslík, mangan, hořčík, fosfor i kyselinu listovou.

Banány obsahují také vitamíny odpovědné za udržování hustoty kostí. Zajímavostí je, že vědci trvají na tom, aby lidé jedli zralé, flekaté, banány. Zelené banány totiž obsahují protein, který podle výzkumů potlačuje činnost určitých enzymů důležitých pro metabolické procesy v těle a následkem toho také procesy, které zajišťují zdraví a kvalitu lidských kostí.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button