Jídlo

Strava podle měsíců v roce – listopad, prosinec.


Listopad

Pokud ještě máte k dispozici ovoce čerstvé, využijte je. Jinak je vhodné ovoce sušené (ideálně to, které si připravíte doma bez jakýchkoli konzervantů). Obdobně je na tom i zelenina.

Do jídelníčku zařaďte ořechy, rostlinné oleje, polévky z ovesných vloček. Pokud připravujete pokrmy z ovoce či zeleniny, upravujte je ve vlastní šťávě, případně s trochou másla, mléka či smetany.

Pro přípravu čajů využijeme směsi sušeného ovoce.

Proti podrážděnosti a nervozitě je vhodná konzumace pšenice: namočíme ji na 4 – 6 hodin a následně ji spaříme nad parou (10 minut). Přidat můžeme lžíci loupaných a jemně namletých mandlí, rozinek nebo burských oříšků (nesolených).

Prosinec

V tomto období se zaměříme na konzumaci obilovin. Ovoce a zeleninu připravujeme pečené. Dobrá jsou jídla a nápoje z ječmene. Do jídelníčku zařadíme pražené (nesolené) ořechy a nakládanou zeleninu. Také čaje jsou pro toto období ideální a to především z pelyňku, šalvěje či pampeliškového kořene.

Pokud je k dispozici čerstvé ovoce či zelenina, dáváme mu přednost.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button