Prevence TOP 10

TOP 10 potravin, které obsahují vitamín B6

Profilový obrázek
Napsáno od Daniela

Vitamín B6 je ve vodě rozpustný vitamín, který má vliv na více než 100 různých pochodů ve vašem těle a měl by být pravidelnou součástí vaší stravy. Tento vitamín je důležitý pro vytvoření aminokyselin, bílkovin a mnoha buněčných funkcí v organismu. Mezi další důležitou funkci vitamínu B6 patří tvorba hemoglobinu a neurotransmiterů, stejně jako regulace krevního cukru. V dnešním článku se dozvíte, jaké potraviny byste si měli dopřávat, abyste nepodceňovali přísun vitamínu B6 do vašeho organismu.

Zdroje vitamínu B6

Tento vitamín lze nalézt ve vyšších koncentracích v těchto následujících 10 potravinách. Přísun vitamínu B6 by měl být 1,3 miligramu denně pro dospělou osobu.

  • Krocaní maso: 100 g- 0,7 miligramu (53% DD)
  • Hovězí maso: 100 g- 0,5 miligramu (38% DD)
  • Pistácie: 1/4 šálu- 0,5 miligramu (38% DD)
  • Tuňák: 100 g- 0,4 miligramu (30% DD)
  • Fazole vařené: 1 šálek- 0,4 miligramu (30% DD)
  • Avokádo: 1 kus- 0,4 miligramu (30% DD)
  • Kuřecí prsa: 1/2 prsa: 0,3 miligramu (23% DD)
  • Melasa: 2 lžíce- 0,26 miligramu (20% DD)
  • Slunečnicová semínka: 1/4 šálku- 0,25 miligramu (19% DD)
  • Sezamová semínka: 1/4 šálku- 0,25 miligramů (19% DD)

Pravidelná konzumace

Pravidelná konzumace potravin obsahující vitamin B6 je pro vás zásadní, jelikož hraje důležitou roli v hlavních tělesných funkcích, včetně pohybu, paměti, výdaje energie, průtoku krve apod. Pomáhá tělu udržovat zdravý nervový systém, podílí se na tvorbě hemoglobinu, který přenáší kyslík s pomocí červených krvinek po celém těle, poskytuje energii z potravin, které konzumujete, zlepšuje náladu a vytváří se díky němu protilátky, které posilují imunitní systém.

Podpora mozkových funkcí

Vitamín B6 ovlivňuje funkce mozku, kontroluje hladinu homocysteinu. Hraje také důležitou roli při tvorbě hormonů serotoninu a norepinefrinu, hormonů, které jsou známé jako šťastné hormony, které vám přináší pocity štěstí, dobré nálady a mají vliv na koncentraci. Vědci se domnívají, že některé poruchy chování u dětí, včetně ADHD, jsou způsobeny nízkou hladinou serotoninu, a proto konzumace potravin obsahujících vitamín B6 může mít příznivý účinek na děti s těmito poruchami učení a chování.

Bojuje proti symptomům artritidy

Nízké hladiny vitamínu B6 jsou spojovány se zvýšenými příznaky revmatoidní artritidy, včetně silnější bolesti. Výzkum publikovaný v Evropském časopise klinické výživy zaznamenal protizánětlivé přínosy vitaminu B6 u pacientů s artritidou.

Snižuje symptomy PMS

Při zvýšené konzumaci vitamínu B6 či při pravidelném užívání vitamínu B komplexu můžete zahájit účinnou prevenci či léčbu příznaků PMS. Studie prokázaly, že vitamín B6 pomáhá od bolestivosti prsů, nevolnosti, křečím, únavě, bolesti hlavy a léčí také akné, které se často vytváří před menstruačním cyklem.

Zlepšuje náladu 

Vitamin B6 má významný vliv na centrální produkci serotoninových neurotransmiterů v mozku. Jedná se o důležité hormony, které řídí náladu, a jsou potřebné k prevenci deprese, bolesti, únavy a úzkosti. Vitamin B6 je spojen s nárůstem dobré nálady a předchází poruchám nálady.

Vzhledem k tomu, že se vitamin B6 se podílí na tvorbě hormonů v mozku, předpokládá se, že je účinný při léčbě poruch nálady a některých onemocnění mozku, které se mohou vyvinout v důsledku nedostatečných funkcí neurotransmiteru. Výzkum naznačuje, že pacienti užívající doplňky vitaminu B6 mohou pomoci zvýšit jejich náladu, zažít méně bolesti a vyhnout se nedostatku energie a koncentrace.

Udržuje zdravý krevní oběh

Bez dostatečného množství vitamínu B6 se v těle zvyšují hladiny homocysteinu a poškozuje se obložení krevních cév, což může vést k nebezpečí infarktu či mrtvice. Studie prokázaly, že vitamín B6 hraje roli při řízení krevního tlaku a hladiny cholesterolu, což jsou další dva důležité faktory pro prevenci srdečních onemocnění.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Zanechte komentář