Krása

Vyměňte klasický kmín za římský: Má dokonce i hubnoucí účinky!

Úžasné a silné koření, méně známé pod jménem Cuminum cyminum, známější však pod jménem římský kmín, je pikantnější chuti než klasický kmín. Do teplého jídla přidá další rozměr – ořechovou chuť. Je běžnou součástí cizokrajných kuchyní, např. indické, mexické a africké.

Aromatický římský kmín, neboli Šabrej kmínovitý, je klíčovou složkou kari koření a chilli. Jedná se o velmi zdravé a silné koření, které skvěle dochutí jídlo, ale má ještě jednu výhodu, spálíte s ním i pár kilogramů.

římskýNedávná studie publikovaná v magazínu Complementary Therapies in Clinical Practice journal přezkoumala účinky tohoto koření i z hlediska hubnoucích účinků. Zkoumanou skupinou byly ženy trpící nadváhou. Výzkumníci náhodně rozdělili 88 žen s nadváhou do dvou skupin. Po dobu tří měsíců dostaly obě skupiny žen radu ohledně výživy, která se týkala doporučení snížení příjmu o 500 kalorií. Jedna skupina k tomu konzumovala navíc i 3 gramy práškového římského kmínu zamíchaného v 5 dcl jogurtu. Stejné množství jogurtu měla předepsána i druhá skupina žen, ale tentokrát bez přídavku kmínu.

Po třech měsících byl u obou skupin žen porovnáván úbytek váhy. U těch, které konzumovaly s jogurtem i římský kmín, činil váhový úbytek až o 50% více, než u skupiny žen konzumujících pouze jogurt. A co je ještě působivější? Skupina žen, které jedly jogurt s kmínovým práškem, snížila procento tělesného tuku o 14,4 %, což bylo třikrát více, než u druhé skupiny žen. Je tedy jasné, že přidáním tohoto koření spalujete tuky.

Mimo hubnutí jsou tu ještě další výhody

U skupiny žen s kmínem se snížila hladina škodlivých tuků v krvi (pokles triglyceridů a LDL cholesterolu). Římský kmín snižuje riziko srdečních onemocnění a obezity. Naopak podporuje metabolismus tím, že obsahuje velké množství fytosterolů, které mohou inhibovat absorpci cholesterolu v lidském těle, tvrdí odborníci.

Zdravotní výhody římského kmínu

římskýŘímský kmín ulevuje od zažívacích problémů, protože obsahuje esenciální oleje, hořčík a sodík. Tyto sloučeniny podporují trávení a zmírňují bolesti břicha. Lidé používající toto koření bojují proti řadě nemocí, aniž by o tom tušili: nespavost, poruchy dýchání, anémie a dokonce i kožní onemocnění.

Kmín obsahuje velké množství železa a vitamínu C. Podporuje imunitu a nově je zjištěno, že i paměť. Má navíc antimikrobiální vlastnosti. Mohou se používat celá semena, ale doporučuje se mlít. Kmín můžete přidat téměř do každého pokrmu: polévky, dušeného masa, chilli, rýže, fazolí nebo čočky. Hodí se i do brambor na slano i na sladko, mrkve, dýně a květáku. Dá se přidat do marinád, salátových dresinků a majonéz. Skvěle chutná, když se opraží s ořechy nebo cizrnou. Tak teď vidíte, že se kmín nemusí přidávat jen do sekané a karbanátků. Vařit s kmínem je velmi zdravé.

Připravte si například i kmínový čaj. Na chvíli povařte semena kmínu a nechte je poté na 10 minut vyluhovat v odstavené směsi.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button