Prevence

Jak vyzrát na chřipku a nachlazení? Dopřávejte si tyto potraviny

Podzim je pro mnoho z nás poměrně rizikovým. Občas se objeví slunečné dny a my vyrazíme jen tak na lehko, ale často se nám stane, že nás poté bolí v krku. S podzimem přichází nachlazení a chřipky, proti kterým se můžete bránit s pomocí zdravé stravy a celkově zdravým životním stylem. Dopřávat byste si v hojné míře měli také potraviny, které vás před chřipkou preventivně chrání. Je jich poměrně mnoho, posílí vaši imunitu a vy se budete cítit fit i přes chladnější období. 

Doplnit vitamíny, otužovat se

Začít byste měli s průběžným otužováním vašeho organismu, který bude tímto způsobem lépe odolnější změnám počasí a vnějším vlivům. Dopřát byste si měli také vhodné obleční a dávku vitamínů. Zdravá a vyvážená strava je základem ochrany vašeho těla. Dopřávejte si i nadále pohybové aktivity, na které jste přes léto zvyklí. Vyměňte jen plavání venku za plavání vevnitř, při běhu se lépe oblékněte a místo kola vyrazte třeba do  posilovny.

Česnek, cibule a kysané zelí

V základu stojí léčebná dvojice, která má antibiotické účinky. Česnek obsahuje alicin, látku, která bojuje proti bakteriím a virům a dává česneku jeho typické aroma. Jelikož je chřipka virové onemocnění, je proti němu česnek účinný. Cibule je bohatá na vitamíny skupiny B, vitamín C a E. Používaly ji již naše babičky a pomůže při infekci dýchacích cest a i na bolest v krku. Připravit si z ní můžete cibulový med, čaj či polévku. Skvělou prevencí onemocnění je také kysané zelí či křen. Pomohou od rýmy i kašle.

Citrusové plody

Úžasné je, že se k nám v zimě dostávají dozrálé citrusové plody z jižních krajin. Díky nim a kysanému zelí či brokolici můžete doplňovat vitamín C, který je nejdůležitějším antioxidantem podporující imunitní systém. Zařaďte do svého jídelníčku pomeranče, citrony, pomela, grapefruity, limetky či kiwi, které je na vitamín C také bohaté.

Houby

Pokud máte tu možnost, určitě si připravte houby shiitake, maitake či reishi, které podporují imunitní systém. Obsahují vitamín D, který vám přes pochmurné dny chybí. Dopřejte si ho prostřednictvím těchto hub. Pokud rádi sbíráte houby, určitě si jich zásobu na podzim usušte a používejte přes celou zimu. Oceníte je při přípravě číny i bramboračky.

Polévky

Zapomínat byste neměli ani na horké polévky, které zahřejí a mohou obsahovat léčivé ingredience. Skvělá je bramboračka, která obsahuje houby, mrkev, brambory, česnek i cibuli. Nezapomínejte ani na kuřecí vývar, který pomáhá v boji proti zánětu, uklidňuje bolesti a tím nejlepším, co vás při nachlazení může zahřát.

Byliny

Dalším skvělým pomocníkem jsou pro vás byliny a různé koření, které bojují proti bakteriím. Připravte si zeleninu na kari, dopřávejte si chilli, sušený česnek, zázvor či kurkumu. Ostatní zelené bylinky jako je například rozmarýn, tymián či petržel přidávají do pokrmů antioxidanty. Dbejte hlavně na pravidelné pití zázvoru, které tělo zahřívá, působí antibakteriálně a je skvělým lékem na chřipku i nachlazení.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Back to top button