Nezařazené

Zhubněte přebytečná kila pravidelnou chůzí

Vstáváte, snídaně, cesta autem do práce, sedavé zaměstnání, cesta z práce autem, nákup, odpolední odpočinek na gauči, úklid a spánek, tak podobně vypadá režim mnoha lidí. Bohužel v dnešním světě jsme odkázáni na správné využívání času a někdy si raději zkrátíme cestu autem, abychom měli doma více času na odpočinek. Co tomu však řekne vaše tělo, které potřebuje pravidelný zdravý pohyb. To je důležité připomenout, zdravý pohyb, ne pobíhání po kanceláři, kdy ve stresu hledáme další šanony. Zařaďte do svého denního režimu pravidelnou chůzi. Nazujte po práci sportovní obuv a vydejte se domů pěšky, pročistíte si hlavu a celé vaše tělo se probudí. 

Sedavý způsob života

Velkým probléme je tzv. sedavý způsob života, tedy nejen to, že převážnou část pracovní doby sedíme, ale že i zbytek dne je situován do polohy v sedě. Sedavý způsob života způsobuje mnoho zdravotních komplikací a postupné ochabování svalů. Pokud žijete tímto způsobem života, zkuste na něm něco změnit. Budete se cítit lépe a vaše tělo bude zdravější. Stačí do denního režimu přidat pravidelnou chůzi, která působí na vaše tělesné, i duševní zdraví.

Ideální chůze

Chůze je ideální pro všechny věkové skupiny. Kloubní aparát je při ní zatěžován přiměřeně a délku trasy a rychlost chůze si můžete postupně korigovat podle vaší fyzické kondice. Chůzi si mohou dopřávat děti, dospělí, senioři i nadšené skupiny turistů. Pokud se vaše kondice postupně zlepší, můžete zkusit také běh, který však již kloubní aparát zatěžuje více, přesto je pro ztrátu přebytečných kil efektivnější.

Přínos chůze pro zdraví

Díky pravidelné chůzi snižujete riziko vzniku mnoha onemocnění, například kardiovaskulárních onemocnění, hypertenze, diabetu, depresí a úzkostných poruch, demence, Alzheimerově choroby, artritidy, hormonální nerovnováhy, příznaků PMS, poruch štítné žlázy, vyhnete se únavě a mnoho dalších onemocněním.

Pomáhá udržovat zdravou váhu

Chůze je velmi efektivním způsobem, jak si udržet svou váhu přirozeně. Pravidelnou chůzí pečujete o své celkové zdraví a zvyšujete svou kondici. Při chůzi se vám zvyšuje srdeční frekvence, potíte se a spalujete. Důležité je, abyste chodili pravidelně, a to nejméně po dobu třiceti minut, nejdříve dodržujte své tempo, ale postupně tempo zvyšujte, aby vaše tělo spalovalo přebytečnou energii.

Relaxace

Pokud chodíte na pravidelné procházky v přírodě, spojujete hubnutí spolu s relaxací a odpočinkem. Chůze venku v terénu je navíc náročnější a spalujete více energie, navíc dýcháte čerstvý vzduch a rozšiřuje kapacitu plic.

Nízké nárazy

Chůze je také skvělým způsobem, jak se chránit proti vzniku mnoha chronických onemocnění, aniž byste utrpěli mnohá rizika spojená s poraněním jako u jiných druhů cvičení. Chůzi můžeme považovat za nejbezpečnější formu pohybu, jelikož při ní nedochází k riskantním pohybům a nárazům, které by zatěžovali váš kloubní aparát. Vhodná je chůze i pro osoby, které trpí cukrovkou, srdečním onemocněním či artritidou, která jim může zabránit v účasti na jiných aktivitách. Pravidelná chůze podporuje zdraví vašich kloubů, jelikož zlepšuje krevní oběh a pomáhá správné funkci lymfatického systému.

Zachování kardiovaskulárního zdraví

Rychlá chůze má příznivý vliv na vaše srdce, krevní tlak a výkonovou kapacitu. Pravidelná chůze je skvělou prevencí vzniku mnoha onemocnění spojených s kardiovaskulárním systémem.

Bojuje proti depresím a zlepšuje vaši náladu

Všechny formy cvičení souvisí nejen se zdravým tělesným, ale i duševním. Stejně tak je to i s chůzí. Chůze prodlužuje váš život, je spojena se snížením rizika vzniku Alzheimerovy nemoci, demence, ztrátou paměti a dalších forem psychického úpadku. Zlepšuje vaši náladu a chrání vás před vznikem deprese. Dopřávejte si pravidelnou chůzi po celý rok.

Největší výhodou chůze je to, že k ní kromě kvalitní obuvi nepotřebujete nic navíc. Můžete chodit kdekoliv a kdykoliv, jakou rychlostí chcete. Je velmi flexibilním sportovním vyžitím, které je vhodné pro všechny věkové kategorie.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button