Jídlo Nezařazené Ostatní

Pojídání čokolády může ovlivnit váš mozek

Napsáno od MiladaKaderabkova

Dobrá zpráva pro mlsné jazýčky. Podle nedávné studie může pojídání čokolády minimálně jednou za týden zlepšit kognitivní schopnosti. Takže máte konečně pořádný důvod, proč jíst čokoládu. Samozřejmě s mírou!

V dávných dobách byla čokoláda používána jako lék na snížení horečky, léčbu dětských průjmů, snížení „ženských problémů“, ke zvýšení produkce mateřského mléka, podporu spánku a čištění zubů. Nicméně nový výzkum ukazuje jiné věci. Přečtěte si, proč je tato sladkost pro mozek tak užitečná.

Jak čokoláda zvyšuje kognitivní schopnosti

Studie zkoumala více než 1000 lidí; vědci testovali osoby celou řadou kognitivních testů. V první skupině byli ti, kteří čokoládu jedli zřídkakdy, nebo nikdy, ve druhé potom jedinci, kteří pojídali tuto lahodnou pochoutku minimálně jednou týdně. Lidé ze druhé skupiny si poté lépe vedli v kognitivních testech při provádění jednoduchých úkolů, jako je zapamatování telefonních čísel aj.

„Zjistili jsme, že lidé, kteří jedí čokoládu alespoň jednou týdně, obvykle podávají lepší výkony, alespoň co se kognitivních schopností týká,“ říká jeden z výzkumníků. „Mezi klíčové výhody pojídání čokolády jednou za týden patří zvýšení vizuální prostorové paměti, pracovní paměť, skenování a sledování i abstraktní myšlení.“

Flavonoly zvyšují sílu mozku

Vědci ví, že čokoláda je plná flavonolů, které se přirozeně vyskytují v kakau. Zdá se, že právě tyto látky mají pozitivní vliv na lidský mozek. Mnoho studií například zjistilo, že mohou pomoci snížit vliv stáří na kognitivní schopnosti a paměť. Studie z roku 2010 také zjistila, že tyto látky zvyšují výkon mozku. Je to pravděpodobně proto, že zvyšují průtok krve.

Není čokoláda jako čokoláda

Výše uvedené informace rozhodně neznamenají, že byste se nyní měli začít „ládovat“ čokoládou od rána do večera. Stále obsahuje cukr, který je považován za „bílý jed“ a jeho konzumace skrývá mnohá nebezpečí. Každopádně máte dobrý důvod si občas trochu zamlsat.

Nicméně pečlivě vybírejte, jakou čokoládu budete kupovat. Nejbohatší na flavonoly je čokoláda hořká a také má nejnižší obsah cukru ze všech druhů. Jestliže narazíte na typ, který má více než 90 % kakaa, pak se jedná o téměř čistou čokoládu, a má tedy bohatou zásobu prospěšných flavonolů.

Zdroj

 

O autorovi

MiladaKaderabkova

Zanechte komentář

error: