Jídlo

4 tipy: Zdravá snídaně snadno a rychle

jogurt
Napsáno od Barbora

Zdravá snídaně je skvělým krokem, jak začít den na zdravé stravě. Pokud si člověk dopřeje zdravou snídani, lépe dodržuje zdravý jídelníček po celý den, než když ho odstartuje koblihou. Zdravé snídaně jsou také dobrou volbou pro všechny, kteří se zdravým životním stylem teprve začínají, jako prvotní start velké změny.

Zdravá snídaně je skvělým krokem, jak začít den na zdravé stravě. Pokud si člověk dopřeje zdravou snídani, lépe dodržuje zdravý jídelníček po celý den, než když ho odstartuje koblihou. Zdravé snídaně jsou také dobrou volbou pro všechny, kteří se zdravým životním stylem teprve začínají, jako prvotní start velké změny. A že nemáte na přípravu snídaně čas? Přinášíme vám čtyři tipy na rychlé a snadné snídaně, které vykouzlíte za pár minut. Jistě je ocení i vaše děti.

Rychlé smoothie

Snad tou nejlepší volbou na snídaně je zeleninové či ovocné smoothie, které si můžete připravit naprosto podle vlastních potřeb a chuti. Připravit si můžete smoothie exotické s mangem a ananasem, tradiční s lesním ovocem nebo osvěžující z melounu. Stačí, když do mixéru přidáte vše, co byste ve smoothie chtěli mít. Pokud máte například problém s vlasy, které jsou bez života, suché a třepí se, přidejte do smoothie každé ráno oříšky a semínka a připravujte smoothie z mandlového mléka. Takto si ho můžete upravovat podle potřeb, přidat do něj vločky, sušené ovoce, kakaové boby, různá semínka, oříšky, arašídové máslo, různé druhy mléka apod. Dětem můžete připravit smoothie z jahod či z kakaa, které si rychle zamilují. Smoothie máte rychle připravené, ale také rychle vypité, popřípadě si ho můžete vzít ve sklenici na cestu.

Smoothie bowl

Vsadit můžete také na smoothie bowl, jedná se o smoothie misku, tedy že připravíte hustší smoothie, které vlijete do misky, ozdobíte pokrájeným ovocem, oříšky, granolou, semínky, kousky čokolády atd. Hustšího smoothie dosáhnete s pomocí jogurtu či mraženého ovoce, které dá smoothie hustší konzistenci.

Jogurtová výzva

Velmi rychlou a snadnou snídaní je také jogurtová dobrota. Že jogurty nemáte rádi? Zvláště ty kupované? Pokud koupíte kvalitní bílý jogurt, doma k němu přidáte domácí jahodovou marmeládu a granolu, získáte chutnou snídani, která je bohatá na vlákninu, bílkoviny a nabije vás energií. Domácí granolu si vyrobíte velmi snadno, stačí jakékoliv vločky smíchat se sušeným ovocem, oříšky, zamíchat s medem a kokosovým olejem. To vše vyložíte na plech a pomalu pečete v troubě. Nezapomeňte směs občas promíchat. Po upečení vám vznikne křupavá chutná granola, která se hodí na smoothie, do jogurtu, ale chroupat ji můžete i samotnou. Jogurt s granolou je také ideální svačinou do práce.

Toust na tisíc způsobů

Máte doma starší pečivo a nic na snídani? Připravte si z něj jednoduše toust. Ať se jedná o klasický chleba, toustový či celozrnný, opečte chleba v toustovači či topinkovači a přidejte na něj zdravý toping. Ideální je, pokud máte chléb celozrnný. Skvěle chutná opečený chléb s rozmačkaným avokádem, rajčaty s trochou solí a pepře. Delikátní snídaně, která vás nikdy nezklame. A pokud máte raději vydatnější snídaně, na avokádo přidejte volské oko, které není zcela hotové, aby vám žloutek na toust po rozkrojení vytekl. Opravdová delikatesa!

O autorovi

Barbora

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

error: