Léčba

5 věcí, které byste měli přestat dělat, pokud se chcete zbavit bolesti zad

V současné době má z většina z nás práci, která spočívá v sezení u počítače či pracovního stolu. Způsob, jak sedíme a jakou židli volíme, nás může ovlivnit v mnoha směrech. Jedním z problémů, které můžou při špatném sezení nastat, jsou bolesti zad. Bolestmi zad trpí mnozí z nás. Pokud jste jimi také, těchto pět věcí byste měli přestat okamžitě dělat. Pojďme se na to podívat podrobněji.

  1. Nečekejte, až vás přepadnou další bolesti

Velmi častým problém je zanedbávání nemocí. Pokud i vás často trápí bolesti zad, měli byste co nejdříve navštívit specialistu, která vám poradí s další léčbou. Léčbu byste měli začít co nejdříve. Uvědomte si, že bolesti zad vás neopustí ihned, ale je to běh na delší trať.

  1. Zapomeňte na rady od neodborníků

Silné léky, teplo či chlad a ultrazvuk. Tohle všechno jsou doporučované rady, které však vaší bolest utiší jen krátkodobě. Určitě byste se jim měli vyhnout, pokud to předtím nebudete konzultovat s lékařem. Existuje mnoho rad, které vám poradí známý či internetové fórum. Ale každé bolesti jsou jiné, specifické a jen lékař vám sestaví léčbu, která bude účinná právě na vaše problémy. Proto nerozhodujte o léčbě sami, ale poraďte se specialistou.

  1. Zamezte ohýbání

Časté ohýbání vpřed je ve skutečnosti hlavní příčinou, proč nás trápí bolesti spodní části zad. Nejde o to, že by se člověk neměl ohýbat, ale měl by se umět ohýbat správným způsobem. Při zvedání by měl zatnout břišní svaly a neměl by tahat celou váhu zády. Už vůbec byste měli zapomenout na zvedání těžký břemen, především pokud jste žena.

  1. Nehrbte se

Poproste někdy někoho ve vašem okolí, aby vyfotil vaší siluetu z profilu. Koukněte na fotku a zkuste zjistit, jestli na ní není něco špatně. Možná váš problém tkví v hrbení. Pokud se hrbíte a nemáte správné držení těla, netrpí horní část zad, jak by se dalo předpokládat, ale ta spodní. Zjistěte si, jak byste měli správně stát a sedět a ušetřete vaše záda od dalších bolestí.

  1. Nevyhýbejte se cvičení

Můžete být jedni z těch, kteří jsou často v časovém shonu nebo neradi cvičí. Není ovšem důležité trávit hodiny v posilovně či na cvičební podložce. Stačí, když se občas prodejte, nebo budete chvíli pracovat na zahrádce. Zvýšíte si  průtok krve a posílíte svaly a klouby. Důležité je nenechat zádové svaly ochabnout.

Poslechněte těchto pár rad, nebo alespoň jednu, a uvidíte, jak se bolest zmírní nebo zcela odejde.

Zdroj

Zanechte komentář