Jídlo

Chia: Magická semínka s léčivými účinky

Chia semínka, kdo je zná a slyšel o nich, ví o jejich super vlastnostech. Kdo ne, bude zajisté mile překvapen. Ve zkratce jsou chia semínka zdrojem mastných kyselin, antioxidantů, bílkovin a vlákniny. Voní po ořechu, dokáží absorbovat kapalinu a nasytit člověka na delší časový úsek. Chcete vědět více? Tak čtěte dál.

Co jsou chia semínka

chia-163763_960_720Chia, neboli čia semínka, jsou dlouhá přibližně jeden milimetr a mají velmi lehkou oříškovou chuť. Jsou zdrojem  mnoha vitamínů (A, C, D, E, K a vitamíny skupiny B), minerálních látek (vápník, hořčík, zinek, železo a jiné), vlákniny a velkého množství omega-3 mastných kyselin. Jak můžete vidět, chia jsou skvělých přísunem zdraví prospěšných látek a proto jsou účinné proti široké škále nemocí, jako je například vysoký krevní tlak, vysoká hladina cukru v krvi, riziko vzniku mozkové mrtvice, osteoporózy, Alzheimerovy choroby, rakoviny a mnoha dalších.

Kdy a jak semínka užívat

V období, kdy vás trápí častá únava nebo vám chybí energie a elán do života, je toto semínko pro váš jídelníček jako stvořené. Chia vás nabijí novou energií a velmi příznivě ovlivní i činnost vašich svalů. Jelikož jsou z 37 % tvořeny vlákninou, stimulují funkci střeva a jsou jedním z nejúčinnějších léků na rakovinu tlustého střeva a její prevenci.

Jako skvělý přísun důležitých živin jsou vhodné úplně pro všechny, ať už se jedná o děti, těhotné či kojící ženy, vegetariány, sportovce, diabetiky a celiaky. Doporučená denní dávka jsou dvě polévkové lžíce.

here-is-how-this-magical-seed-cures-cancer-and-does-miracles-in-your-body-600x332

Semínka se dají pojídat samotná, ale můžete je i rozemlít nebo je přidat k mnoha potravinám a receptům. Velmi oblíbené je přidávání chia do kaší, těst, jogurtů nebo do smoothie. Nejoblíbenější se však stal tzv. chia puding. Jeho příprava je velice jednoduchá. Stačí smíchat 3 polévkové lžíce s 200 ml kokosového mléka. K tomu přidejte třeba vlašské ořechy, kakao, jablko, borůvky, nebo brusinky. Tato kombinace záleží už jen na vás. Nechte v chladu uležet po dobu 10 minut a pak si vychutnejte tento vynikající a přitom tak zdravý dezert.

Chia semínka jsou jako superpotravina ideálním doplňkem zdravého jídelníčku. K dostání jsou dnes už jak ve zdravých výživách, tak na pultech běžných supermarketů. Nechte se okouzlit chutí chia semínek.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button