JídloOstatníPrevence

Hořká čokoláda dokáže snížit riziko srdečních chorob až o 75 procent

Když se vědci pokoušeli sestavit dokonalý pokrm, přezkoumali veškerý výzkum zabývající se zdravou stravou. Nakonec přišli s jídlem, které by snížilo riziko srdečních chorob na celém světě o neuvěřitelných 75 procent. Sice nevymysleli universální pilulku, která by to dokázala, ale stanovili ideální skladbu jídel, do kterých patří víno, ryby, ořechy, česnek, ovoce, zelenina a čokoláda. Procentuální snížení rizika kardiovaskulárních chorob při konzumaci čokolády s vysokým obsahem kakaa je údajně slušných 21 procent.

Význam kakaa

Kakao je plné sloučenin, zvaných flavonoidy, které jsou také v brusinkách, jablkách, jahodách, cibuli, čaji a červeném víně. Flavonoidy pomáhají předcházet ucpávání tepen tukovitými látkami v krevním řečišti. Když se sníží srážlivost krve, sníží se i riziko infarktu a mrtvice. Výzkumy potvrdily také fakt, že hořká čokoláda snižuje krevní tlak.

cacao-beans-91083_960_720

Zásadní je volba té správné čokolády

Určitě nejsou vhodné průmyslově vyráběné čokoládové tyčinky plné karamelu a oříšků. Ty žádné zdravotní přínosy nepřinášejí, zrovna tak čokolády mléčné a bílé. Prospěšné zdravotní účinky přinášejí našemu tělu antioxidanty a flavanoly obsažené v opravdovém kakau, a které dodávají kakau jeho nahořklou chuť. Proto je nejlepší poctivá tmavá čokoláda s vysokým obsahem kakaa, kterou si můžeme vychutnat v množství 30 až 60 gramů párkrát do týdne.

Léčebné účinky čokolády

Kolem čokolády panují některé mýty. Například to, že škodí zdraví, nebo že zastavuje průjem. Škodit by mohla, pokud byste ji jedli po kilech. Čokoláda pomáhá produkovat endorfiny, což je bílkovinná látka tvořená v mozku, a která má účinek morfinu. Mluví se o nich jako o hormonech štěstí a dobré nálady. Pro nervový systém je dobrý také teobromin. Podle některých výzkumů může hořká čokoláda zastavit kašel. Obsahuje mnoho minerálních látek zabraňujících předčasnému stárnutí. 100 g hořké čokolády obsahuje 20% železa, 27% draslíku, 33 % hořčíku, 30% fosforu, 13% vápníku a 25% mědi.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button