JídloKrásaVitamínyZdraví

Co se vyplatí nakoupit na farmářských trzích a proč? 2. díl

Když nakupujete ovoce, zeleninu a jiné potraviny v supermarketech, není to zdaleka taková „liga“ jako na farmářských trzích. Zatímco v obchodech bychom mohli o čerstvosti vést debaty na dlouhé hodiny, na farmářských trzích, je to samozřejmostí.

Rajčata

Čerstvá rajčata jsou daleko chutnější, než z obchodních řetězců. Mají pravé zahrádkářské aroma a poznáte to již pouhým přičichnutím. Čerstvá rajčata vlastní velmi dobrý profil vitamínu C a také lykopenu.

Obojí je nutné pro normální tělesné funkce. Jelikož čerstvá rajčata nejsou ošetřena žádným postřikem, jsou tak o dost chutnější verzí a jednak i červenější (vypadají zralejší).

Jablka

Každý z nás si rád utrhne jablko ze stromu. Ne každý však má zahradu a může si tak udělat i dostatečné zásoby. Jablka jsou někdy uchovávána ve starých skladech až rok.

O čerstvosti v obchodech by se tedy dalo polemizovat. Taková jablka nejsou tolik výživná, a pokud možno, kupujte si je, jen od farmářů. V letní sezoně neváhejte také nad broskvemi, jsou jedinečné.

Med

Med od farmářů je lahodný a jak jinak, než čerstvý. Mnoho včelařů jej kombinuje s desítkami různých příchutí. Sklenice s domácími etiketami nasvědčují top kvalitě!

Hovězí maso

Proč zrovna maso? Je to z toho důvodu, že farmářská zvířata nebývají krmená kukuřicí, ale chov je založen na dostatku přísunu trávy. Nákupem od malého prodejce, který vám mile rád zodpoví veškeré dotazy, můžete jedině získat. Takové maso je bohatší na živiny (oproti masu z obchodu). Ani nebude zbytečně tučné.

Mrkev

Mrkev nemusí být nutně jen oranžová. Až záhy na trzích poznáte, jak krásné duhové barvy, může vlastnit. Více do fialova má také o dost větší množství beta-karotenu a dalších antioxidantů, než tradiční oranžové mrkvičky.

A nebojte se ani nákupu cibule. Jsou krásně tvrdé, štiplavější a ostřejší chuti včetně delší trvanlivosti a pořádné porce vitamínů.

Houby

Pokud na trhu zahlédnete i nějakého houbaře, je to pro vás štěstí. Houby utržené z volné přírody jsou o kvalitě, ne kvantitě. Nutriční profil takových hub je výživnější, než u sušených pytlíkových z obchodu.

Správný houbař vám také poradí spoustu dalších věcí včetně gastronomie.

Zdroj náhledových obrázků: Pixabay.com

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button