Rady a tipy

Jak dosáhnout naprostého uvolnění

Hledáte způsob, jak uvolnit své tělo a mysl a dosáhnout naprostého uvolnění? V dnešním článku se tomuto úkolu podíváme na kloub. Zkuste pravidelné uvolnění zařadit i do vašeho denního režimu a nebudete litovat. 

Uvolnění ve vašem životě

Pocit uvolnění je jako součást života velmi důležitý. Při uvolnění vaše tělo odpočívá, může vykonávat pohyby, které jsou mu příjemné a navozují pocit relaxace. Nemělo by se jednat o prudké pohyby a cvičení, ale o činnosti, které navozuje pocit klidu vašemu tělu i vaší mysli. Ano, uvolnění by se mělo týkat celého vašeho organismu, tedy i mozku a vaší mysli. Ten pocit, kdy se cítíte naprosto v klidu a bez stresu by měl být součástí vašeho života, i když je to mnohdy těžké.

Proč je uvolnění pro tělo důležité?

Uvolnění těla je spojena s relaxací a odpočinkem, které jsou pro váš organismus nemírně důležité. Dosáhnout však naprostého uvolnění je poměrně těžké, jelikož i při relaxaci u četby, v bazénu či meditaci je složité vypudit ze své hlavy nejrůznější myšlenky, starosti a vše co vás stresuje. Navodit pocit naprostého uvolnění může být pro někoho opravdový problém. Uvolnit se však potřebuje každé tělo, aby se alespoň těchto pocitů a stresu na chvíli zbavilo. Už víme, jak moc je to těžké, ale jak tedy uvolnění dosáhnout?

Jak dosáhnout uvolnění?

Naprostého uvolnění většinou dosahujeme ve chvílích, kdy jsme na místě, kde je nám velmi příjemně, netrápí nás žádné starosti ani povinnosti a cítíme se skvěle. Vy se však musíte naučit navodit uvolnění i ve dnech, kdy přesně vše není tak, jak byste chtěli.

Vybrané místo

Pro každého z nás je pro uvolnění důležité prostředí. Najděte si ve svém životě místo, na kterém se cítíte naprosto uvolnění. Může to být vaše zahrada, meditační místnost, louka, bazén, vana, atd. Ideální je místnost bez elektronických zařízeních, ve které je málo nábytku a květin. Skvělou volbou je i prosluněná veranda. Toto místo by vám mělo být příjemné. Skvělou volbou pro uvolnění je vana. V koupelně není příliš květin, bývá světle zbarvená a navíc vás v ní nikdo neruší. Napusťte si horkou vanu, zapalte svíčky, aroma lampu a uvolněte se.

Atmosféra

Zapomínat byste neměli ani na atmosféru, ať už jste ve vaně či si zvolíte meditační místnost. K uvolnění vám mohou dopomoci svíčky, aroma lampy, vonné difuzéry, jemné osvětlení a příjemná hudba. Nepodceňujte sílu atmosféry, která vás může dovést k uvolnění a pocitu klidu.

Klid

Základem toho, abyste mohli dojít až k pocitu naprostého uvolnění, není jen místo relaxace a atmosféra, ale také klid, který vám dopřejí vaši blízcí. Seznamte je s tím, že během týdne si vyhradíte dvě hodiny pro sebe, pouze na relaxaci. Vím, že vám to může znít jako dlouhá doba a jako něco nesplnitelného, ale dvě hodiny týdně jen pro sebe nejsou příliš. Vyměňte dvě hodiny uvolnění a relaxace za dvě hodiny strávené u televize.

Nepodceňujte tyto faktory!

Uvolnění, odpočinek, relaxace je pro váš zdravotní stav nesmírně důležitý, kdy jindy si má vaše mysl naprosto odpočinout, když i během spánku jste vzbuzeni svými myšlenkami. Pravidelná relaxace je navíc spojena s prevencí mnoha civilizačních chorob, například s vysokým krevním tlakem, cukrovkou, obezitou či psychickými problémy. Při uvolnění nezapomínejte dýchat a užívat si klidu, který se rozlévá celou vaší myslí a tělem.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button