HubnutíJídloRady a tipyZdraví

Emočním hladem trpí stále více lidí v západním světě. Jaké jsou nejčasější příčiny?

Bylo již několikrát prokázáno, že na některé lidi může jídlo působit podobně jako droga. Emoční přejídáním mohou někteří jedinci zahánět strach, bolest, smutek či snižovat hladiny stresu.

Hlad, jak jste možná zažili, je jen jedním z mnoha důvodů, proč jíme, protože jídlo je stejně tak sociální a emocionální potřebou, jako je to fyziologická potřeba našeho těla. Je to kombinace faktorů, které nás opakovaně nutí přejídat.

Emocionální přejídání

Přestaňte se snažit zaplnit prázdnotu uvnitř sebe jídlem! Může se zdát, že emoční přejídání řeší hlavní hlavní příčinu, ale ve skutečnosti vše jen zhoršuje. Jídlo může poskytnout dočasnou úlevu, ale zvyšuje šance na pocit viny, nadměrné shovívavosti a zvýšené riziko nemocí. Místo toho se naučte zdravé způsoby, jak se vypořádat s emocemi, porazit chutě a vyhnout se spouštěčům, což jsou dlouhodobé způsoby, jak „kočírovat“ emoční přejídání.

Nutriční nedostatky

Nežádoucí hlad, který občas vede k přejídání, může být způsoben řadou faktorů. Jednou z hlavních příčin je však dietní deficit, konkrétně nedostatek bílkovin. Nejen to, nedostatek určitých mikroživin, jako jsou vitamíny, minerály a antioxidanty, vás může přimět k tomu, abyste toužili po všem od sýra po čokoládu a hranolky. Abyste se vyhnuli přejídání, ujistěte se, že vaše strava obsahuje všechny základní živiny.

Jídlo z nudy

Když se nudíme, naše mozky nejsou stimulovány a náš dopamin; neurotransmiter v našem mozku, který je úzce spojen s pocity odměny a potěšení, je velmi nízký. Jídlo je vnitřní reakcí, protože je uklidňující a syté a dává nám záchrannou síť nebo pocit odměny. Takže až vám příště nuda zaklepe na dveře, prostě řekněte: „Milý žaludku, nejsi hladový, jen se nudíš. Tak mlč!“ A zkuste najít alternativní způsoby, jak se odměnit jako procházka venku, rozhovor s přítelem nebo dokonce jen naladění na nějakou hudbu.

hamburger-prejidani-ruka

Mnoho alkoholu

Bylo prokázáno, že alkohol zvyšuje chuť k jídlu. Zatímco jeden nebo dva nápoje nemusí mít významný dopad, po více drincích je pravděpodobnější, že budete hledat slané nebo mastné občerstvení, které může přispět k přejídání. Snížení množství alkoholu, který pijete, může pomoci vyhnout se přejídání.

Stresové přejídání

Naše hormony jsou přímo spojeny s naší chutí k jídlu, když jsme ve stresu, naše hladina kortizolu stoupá a stejně tak naše chuť k jídlu. To také zvyšuje pravděpodobnost, že si vybereme mastné, bohaté a kalorické potraviny. Techniky snižování stresu, jako je práce s dechem, dopřávání si koníčku nebo hledání podpory od přátel a rodiny, jsou nejužitečnější v časech, jako je tento.

Hormonální nerovnováha

Dobře vyvážená strava pomáhá tělu dobře fungovat. Ale pokud nedostanete dostatek výživy, vaše tělo produkuje hormon hladu ghrelin. Naznačuje, že vaše tělo potřebuje výživu, a když ji nedostane, cítíte hlad, což může vést k přejídání. Hormonální nerovnováha, která může vést k přejídání, se může objevit i kolem menstruačního cyklu.

Nerozumné drastické diety

Přísné diety a absence důležitých potravin mohou být pro tělo i mysl vyčerpávající. Lidé často zažívají únavu ze stravy a cítí se ochuzeni o své oblíbené potraviny. To je, když všechny cesty vedou k velkým těžce kalorickým intenzivním jídlům, kterými se nejčastěji přejídáte. Flexibilní dietní plán, který je šetrný k tělu a mysli, je nejen udržitelnější, ale také vám slouží všem makro a mikroživinám, které potřebujete k tomu, abyste prospívali emocionálně, sociálně, fyzicky a duševně.

Nevnímání jídla

Lidé mají tendenci jíst bezmyšlenkovitě, když se zabývají jakoukoli činností, která jim ztěžuje sledování jejich příjmu. Lidé jsou si více vědomi svého výběru potravin a méně pravděpodobné, že se přejídají, když jsou u jídla méně aktivní. Proto, pokud jde o jídlo, zaměřte se pouze na jídlo.

Zdroj obrázků: pixabay.com

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Makawiel

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button