Zdraví

Jak se přes Vánoce udržet v kondici a nepřibrat zbytečně kila navíc?

Napsáno od Daniela

První vánoční neděle odstartovala vánoční svátky a maminky, babičky a celé rodiny se pouštějí do pečení cukroví, příprav a úklidu. Přes vánoční svátky jsme v radostném očekávání, ale prožíváme také pravidelný stres spolu s návaly cukru.

První vánoční neděle odstartovala vánoční svátky a maminky, babičky a celé rodiny se pouštějí do pečení cukroví, příprav a úklidu. Přes vánoční svátky jsme v radostném očekávání, ale prožíváme také pravidelný stres spolu s návaly cukru. Jak se přes vánoční svátky nezbláznit, udržet se v kondici a nepřibrat zbytečná kila navíc?

Vánoce nejsou jen o jídle

I když k Vánocům jednoduše patří několik druhů cukroví, chlebíčky, dobré jídlo a pití, myslete na to, že vánoční svátky nejsou jen o jídle. Dopřejte proto tyto dobroty jen v omezeném množství. Cukroví je plné cukru a většinou nezdravých tuků, které vašemu trávicímu traktu a kardiovaskulárnímu systému příliš neprospívají. Zkuste si letošní Vánoce spojit více se zdravým než s jídlem.

Zkuste zdravější verze

Možnou variantou je také to, že si připravíte zdravější verze klasických vánočních pokrmů. Cukroví nemusí být plné rafinovaného cukru, můžete si jej připravit z medu či cukroví, které je slazené jen sušeným ovocem. I bramborový salát můžete zjemnit bílým jogurtem místo majonézy a jednoduše vynechat salám. Myslete také na to, že během vánočních svátků zbytečně nakupujeme nadmíru potravin, které později vyhazujeme. Zkuste letošní vánoční svátky přežít ve zdraví a udržet si svou váhu.

Nepropadejte stresu

Velkou vinu na tom, že přes vánoční svátky přibíráme na váze, má především stres. Stresujeme se kvůli dostatku dárků, ale poté se stresujeme z toho, že nám na účtě nezbývá dostatek peněz. Stresujeme se z množství úkonů a času, kterého je stále méně. Zkuste se jednoduše zbavit některých úkolů, které jste si na letošní Vánoce stanovili. Stres je pro organismus nesmírně nezdravým a dostává nás do stavu stálé vyčerpanosti. Přes vánoční chaotické období je důležitý také pravidelný odpočinek a načerpání síly.

Stanovte si priority

Klíčové je si stanovit priority, tedy to, co chcete během svátků vánočních stihnout, co je pro vás nejdůležitější. Pokud dáte přednost úklidu, mytí oken, pečení deseti druhů cukroví a nakupování desítek dárků před odpočinek, trávení času s rodinou, mírným úklidem a pár druhy cukroví, je jasné, že budete ve stresu. Do vašeho běžného režimu se totiž přidá přemíra dalších úkonů, které nemůže člověk ve zdraví stihnout splnit. Myslete na své zdraví a na podstatu vánočních svátků. Úklid počká do dalšího roku.

Sportujte!

V kondici vás během vánočních svátků udrží především dostatek pohybu. Sportujte i během prosince. Sport vás udrží v kondici, chrání vás před stresem a snadno si během běhání, plavání či jiném cvičení pročistíte hlavu. Zkuste si na chvíli aktivně odpočinout a udržovat se preventivně v kondici. Sport je tím nejzdravějším, co pro své tělo můžete udělat.

 

O autorovi

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

error: