Prevence

Zaručená posila imunitního systému? Vyzkoušejte otužování

Profilový obrázek
Napsáno od Daniela

Pravidelným otužováním organismu posilujete váš imunitní systém, což se vám právě přes zimní období bude nejvíce hodit. Otužování je také skvělým způsobem, jak podpořit zdraví vašich dětí. Otužování u dětí však musí být velmi pomalé a i u vás by mělo být postupné.

Pravidelným otužováním organismu posilujete váš imunitní systém, což se vám právě přes zimní období bude nejvíce hodit. Otužování je také skvělým způsobem, jak podpořit zdraví vašich dětí. Otužování u dětí však musí být velmi pomalé a i u vás by mělo být postupné. Jak se tedy správně otužovat, abyste svému zdraví a zdraví vašich dětí nijak neublížili. 

Postupné otužování

S otužováním je ideální přijít již na začátku zimy, ale i nyní můžete pro své zdraví udělat mnoho. Otužování, tedy to, že své tělo zvykáte na nižší teploty a ono je pak méně náchylné nemocem, by mělo být vždy postupné, abyste si zbytečně neublížili. Rychlé otužování vám může naopak uškodit.

Začněte oblečením

Začít můžete s oblečením. Pokud jste zvyklí sebe i vaše děti ve strachu z onemocnění balit do několika teplých vrstev oblečení, i když je venku nad nulou, měli byste trochu ubrat. Tím, že se budete balit a vaše děti též, jim spíše ubližujete, než abyste jim pomáhali. Snažte se oblékat tak, aby vám nebyla zima, ale i tak, aby vám nebylo zbytečné teplo. Ideální je vrstvit lehčí vrstvy oblečení, abyste si v případě potřeby mohli vrstvu svléknout. Toto je důležité zvláště v případě, když víte, že se vy i vaše děti budete venku aktivně pohybovat. S méně vrstvami poté otužujete své tělo a zvyšujete obranyschopnost.

Větrejte

Ideální je také spaní v pokoji, ve kterém je kolem 18 stupňů Celsia. Proto si před spaním ložnici řádně vyvětrejte a spěte s vypnutým topením. Pokud jste zvyklí spát při vysokých teplotách, začnete tím, že budete topení postupně snižovat, poté si i vyvětrejte a nakonec můžete spát i s otevřeným oknem, pokud teploty neklesnou pod nulu. Ve vyvětrané místnosti se vám bude dobře spát, navíc otužujete organismus.

Otužování a sprchování

Ideálním prostředkem k otužování je sprcha, tedy studená voda. Otužovat se můžete ze začátku tak, že si po sprchování dopřejete ještě sprchu studenou vodou nebo můžete teplotu vody, kterou se sprchujete, postupně snižovat. Toto snižování by mělo být přibližně o jeden stupeň za týden. Děti můžete otužovat tak, že jim napustíte malinko studenější vanu s vodou nebo že je na konci sprchování otřete žínkou namočenou ve studené vodě.

Sauna

K otužování vám poslouží i pravidelné saunování a následné schlazení studenou vodou. Sauna má blahodárné účinky na lidský organismus a přes zimu je její návštěva více než vhodná. Pravidelné saunování se postará o prohřátí celého těla a chrání vás preventivně před nachlazením.

Wood Sauna Finnish Sauna Leisure Sauna Relax Heat

Pravidelné procházky

Dopřávejte si i přes zimu, tedy nepřízeň počasí, se svými dětmi pravidelné procházky. Že se vám nechce ven, protože je zima? Ideální čas na procházku a otužování, dopřejte si třeba jen krátkou procházku, provětrejte se a vezměte sebou i vaše děti. Můžete se chvíli koulovat, sáňkovat nebo fotiti nádherné scenérie. Navíc pracujete na postupném otužování.

Venkovní koupel

A jako vrcholoví otužilci můžete podniknout také venkovní koupel, ale tu doporučujeme jedině pro opravdu poctivé otužilce, kteří si prošli dlouhodobým tréninkem. Otužování není otázkou měsíců, ale let a dopracovat se můžete až k tomu, že se budete rádi sprchovat studenou vodou a za celou zimu nebudete ani jednou nemocní.

O autorovi

Profilový obrázek

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

error: