Krása

Jaká strava prospívá vaší pleti?

Některé látky a vitamíny jsou velmi příznivé pro vaši pleť. Tušíte, jaké to jsou? V dnešním článku se podíváme na složky výživy, kterou jsou pro zdravou pokožku a pleť zásadní. Mnohé z nich jsou antioxidanty neutralizující volné radikály, které působí nepříznivě na pleť a zapříčiňují stárnutí. Doporučujeme také denně vypít dostatek neochucené vody, omezit konzumaci alkoholu a kofeinu, ty vaší pleti vůbec neprospívají.

Vitamín A

Pomáhá obnovovat tkáně a snižuje tvorbu přebytečného kožního tuku. V pokožce se ukládá antioxidant beta-karoten, který tělo využívá při produkci vitaminu A. Strava bohatá na vitamin A a beta-karoten zahrnuje žluté a oranžové ovoce a zeleninu a listovou zeleninu s tmavými listy, jako je například kapusta. Denně si můžete také dopřávat vitamín A v podobě tabletek jako doplněk stravy. Pozor! Během těhotenství nebo období, kdy se snažíte otěhotnět, neužívejte přílišné dávky vitamínu A, mohly by mít za následek poškození plodu.

Vitamín C

Tento významný antioxidant navíc účinně podporuje imunitní systém a je využíván při tvorbě kolagenu, součásti pojivových tělesných tkání. Hojné množství vitaminu C obsahují citrusy, červené a zelené papriky, brokolice. I vitamin C můžete konzumovat jako doplněk stravy, ale při pravidelné konzumaci citrusových plodů to nebude potřeba. Vitamín C je důležitý především přes zimu, jelikož také podporuje vaši obranyschopnost.

Vitamin E

Tento vitamin zbavuje tělo volných radikálů. Zvyšte jeho přísun, jezte denně ořechy, semínka, avokádo, panenský olivový olej. Zajistit tělu dostatečné množství tohoto vitamínu ve stravě bývá obtížné, proto se doporučuje dodat jej prostřednictvím doplňků stravy.

Omega-3-mastné kyseliny

Tyto zdravé tuky působí protizánětlivě a zvyšují pružnost a vláčnost tělesných tkání. Najdete je v mase ryb (například losos), ve lněném oleji či lněném semínku. Denně si můžete jídelníček zpestřit lžící lněného semínka, ať už si ho vsypete do ranní kaše, na opečenou zeleninu či na míchaná vajíčka.

Dopřávejte si denně dostatek těchto vitamínů a mastných kyselin. Zajistí vám pružnost pleti, zdravý vzhled a ochrání vás před projevy stárnutí.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button