Nezařazené

Jezte dvě datle denně po dobu 1 týdne a očekávejte zázrak s vaším tělem

Nejprve k samotným datlím. Datle jsou malé a oválné plody palmy datlové, které jsou pěstovány v tropickém podnebí. Kvůli vzdálenosti, kterou musí urazit, než se dostanou na stoly supermarketů a restaurací, jsou k dostání v drtivé většině sušené.

Jsou výrazně sladké a člověk je musí chvíli přežvykovat, než je spolkne. Daly by se přirovnat ke gumovým medvídkům, ale jsou zdravější.

Vlastní spoustu nutričních výhod

Je zde velká dávka denní potřeby draslíku, ale také vláknina, bílkoviny a antioxidanty. Jsou také zdrojem mědi, manganu, vitamínu B6, hořčíku a železa.

Čerstvé datle mají jasně červenou až žlutou barvu, sušené se svým odstínem odlišují, jsou spíše zlatohnědé. Ve skutečnosti existuje na více, než tři tisíce odrůd po celém světě.

A teď konečně k tomu, co se stane při pravidelné konzumaci

Snadné a lepší vyprazdňování

Datle (necelých 100 gramů), stačí nasekat a posypat ovesnými vločkami. Vlákninu přidávejte do stravy postupně, aby vám nezpůsobila zácpu, které se naopak snažíte předcházet. Všeho moc škodí.

Jsou trvalým zdrojem energie

I přesto, že jsou datle sladké, nezvyšují hladinu cukru v krvi. Nebudete mít pocit hladovění. Datle se řadí mezi potraviny s nízkým glykemickým indexem.

Hromada antioxidantů

Datle mají vysoký obsah několika typů antioxidantů, což jsou sloučeniny schopné vázat se na volné radikály v těle a neutralizovat je.

Volné radikály mají tendenci způsobovat poškození buněk, dokud nejsou neutralizovány. Bylo zjištěno, že datle vedou z hlediska posouzení nejvyšších hladin antioxidantů. Je jich tu více, než třeba ve fících nebo švestkách.

Patří sem tyto tři nejsilnější:

Flavonoidy: Flavonoidy jsou známé antioxidanty, které snižují zánět v těle. Byly rozsáhle studovány a je prokázáno, že snižují riziko cukrovky, Alzheimerovy choroby a některých druhů rakoviny.

Karotenoidy: Karotenoidy jsou antioxidanty, které hodně podporují zdraví vašeho srdce, ale také očí – snižují riziko makulární degenerace a šedého zákalu.

Kyselina fenolová: Další silná protizánětlivá složka, jenž zmírňuje výskyt srdečních chorob nebo rakoviny.

Chronický zánět je faktorem téměř každé lidské nemoci, takže dieta s vysokým obsahem antioxidantů vede dlouhou cestou k udržení celkového zdraví. Jednou takovou ingrediencí jsou právě datle.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button