Nezařazené

Káva před tréninkem – ano, či ne?

Pokud milujete šálek horké kávy, jistě jste si již kladli otázku, zda je vhodné si jeden dopřát před samotným tréninkem. Máme pro vás skvělou zprávu! Ano, je. Neslazenákáva má totiž pozitivní vliv na váš výkon především při silovém tréninku. Není proto žádný překvapení, že i samotní trenéři doporučují kávu jako předtréninkový nápoj. Nejnovější studie však zjistila mnohem více zdravotních výhod, které jsme doposud neznali. Pojďme se nyní podívat, proč je dobré si před tréninkem dopřát šálek lahodné kávy.

Proč pít kávu před tréninkem

Příliv energie

Cvičení se někdy může zdát jako nemožný úkol, který po dlouhém pracovním dni už nemůžete zvládnout. Nebojte se však dát před tréninkem kávu, která zvýší váš výkon. Kofein totiž nabudí vaše tělo a vám půjde všechno snáze od ruky.

Lepší výkon

Je samozřejmé, že s vyšší energií přijde i vyšší výkon. Ve studii prováděnou na cyklistech bylo zjištěno, že s kávou člověk necítí únavu a snadno tak dosáhne potřebných cílů. Kofein totiž stimuluje centrální nervový systém, který vás potáhne dál.

Zvýšení aerobní kapacity

Káva výrazně zlepšuje aerobní kapacitu, se kterou se pojí vyšší odolnost a výkon během tréninku. Aerobní kapacita je schopnost svalů využívat kyslík. Je-li využit optimálně, funguje ve prospěch odolnosti organismu.

Vyšší spalování

Kofeinové tablety využívá mnoho sportovců pro dodání energie, ale také pro vyšší spalování. A káva funguje stejným způsobem, jako zmíněné tablety.

Studie prokázala, že kofein v kombinaci se cvičení vytváří obrovský energetických deficit, který vede k vyššímu spalování a tedy snižování hmotnosti.

Na co si dát pozor

Pokud pijete kávu, dejte si pozor na závislost, dehydrataci a míře kofeinu.

Jak je známo, káva je díky vysoké hladině kofeinu nebezpečná pro možnost vzniku závislosti. Kofein je totiž stimulantem uvolňující hormon štěstí dopamin, který řídí centrum mozku. Naše tělo se poté stane závislým na tomto přílivu hormonu a nedokáže pracovat samo.

Dalším problémem je dehydratace, kterou káva může způsobit. Pojistěte se tím, že budete mít dostatečný pitný režim a tento problém vás nemůže zaskočit.

Posledním bodem je výše kofeinu. Tento bod je ale velmi individuální. Jsou totiž lidé, kteří snesou vyšší dávku kofeinu a jiní ne. Obecně by se dalo říci, že závisí na váze, ovšem někdy i to ne. Nepřehánějte to proto s mírou kofeinu a poslouchejte své tělo. V tomto případě je lepší menší množství, než nevolnost, kterou může vysoká míra kofeinu způsobit.

Nezapomínejte, že dnes byla řeč o kávě bez mléka a cukru. Vědci také tvrdí, že není dobré přesahovat doporučenou denní dávku a tou jsou 4 šálky kávy denně.

Zkuste začít trénink s dobrou kávou.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button