Prevence Zdraví

Každý den 20 minut meditace? Přináší uvolnění, harmonii a prevenci před depresí

Jste přetažení, unavení, vystresovaní, máte jen negativní myšlenky? Pravděpodobně jste přepracovaní či přetížení a nedáváte svému tělu dostatek odpočinku a uvolnění od stresu. Řešením může být zařazení pravidelné rutiny do vašeho života. Dopřejte si každý den alespoň dvacet minut pouze pro sebe, bez ostatních osob, bez televize, počítače a vaření. Uvolněte se a dýchejte. 

Každý den

Aby se cvičení, relaxace či zdravé stravování na vašem organismu opravdu projevilo, potřebujete určitou rutinu dodržovat pravidelně po delší čas, nejlépe celý život. Tak je to také s relaxací. Pokud si dopřejete relaxaci a čas na sebe jen jednou za týden a to ještě náhodně, nebude to mít své účinky. Zkuste pravidelnou relaxaci zařadit pravidelně každý den.

Meditace?

Jednou z forem relaxace může být meditace. Relaxovat můžete i jinak, poslechem hudby, cvičením jógy, čtením knihy či přesazováním květin. Jste-li však člověk, který se k opravdovému odpočinku nemůže přinutit, je pro vás meditace vhodnou metodou. Meditace vás totiž nutí být sami se sebou, bez elektroniky, rodiny, starostí a povinností. Je to čas určený vám, vaší mysli a tělu.

Jak meditovat?

I když si pod tímto slovem pravděpodobně představíte jogína meditujícího někde na zeleném kopci, meditovat můžete i vy sami doma a jednoduše. Stačí, když si najdete dvacet minut času denně pro sebe, zavřete se z jedné z místností u vás doma, kde není žádná elektronika, například v ložnici. Neměli byste u sebe mít ani mobilní telefon. Manžela a děti nechte ve vedlejší místnosti. Při meditaci byste na sobě měli mít pohodlné oblečení. Připravte si karimatku, svíčky, aromalampu popřípadě příjemnou hudbu, které přehluší zvuky z jiných pokojů. Sedněte si či lehněte, to je na vás a pomalu uvolňujte své tělo. Představujte si, jak se každá část vašeho těla postupně uvolňuje a pomyslně propadá do země. Ležte či seďte a soustřeďte se na svůj dech. S každým výdechem ze sebe dostaňte i negativní emoce a s nádechem přijímejte energii. Soustřeďte se na dech, myšlenky nechte plynout. Na konci meditace pomalu probouzejte tělo zpět k životu a představujte si, jak vdechujete sluneční paprsky, energii a pozitivní naladění. Pomalu se rozhýbejte a vraťte se zpět do života.

Prevence

Meditace je prevencí mnoha onemocnění, jelikož pracuje se stresem a uvolňuje celé tělo. Je nejen prevencí mnoha civilizačních nemocí a má vliv na duševní zdraví. Preventivně vás chrání před depresí, únavou, pocity úzkosti a stresem. Dopřejte si denně pro sebe alespoň dvacet minut.

error: