Léčba

Nemůžete usnout? Vyzkoušejte 5 tipů, jak dosáhnout klidného spánku

Spánek je pro lidský organismus nesmírně důležitý. Během spánku dochází k celkové regeneraci organismu, tělo se dobíjí novou energií a váš mozek odpočívá. Ne všichni si však mohou takto příjemný spánek dopřát. Důvodů nespavosti a prodlužování usnutí může být mnoho. Za problémem s usínáním může stát stres v práci, rodinné problémy, nešťastná událost, rušivé uspořádání ložnice či bolesti, které vás mohou provázet. Podívejte se s námi na to, jak můžete klidné usnutí podpořit přírodní cestou. 

Odstranění příčin nespavosti

V základu toho, aby se vám navrátil váš klidný spánek a bezproblémové usínání, je především práce sama se sebou. Pokud je důvodem vaší nespavosti stres v práci, snažte se se svou psychikou pracovat a proti stresu se preventivně obrnit nebo prostě změnit zaměstnání. Stres může být důvodem mnoha onemocnění a v některých případech za to stres opravdu nestojí. Pokud vás trápí nešťastná událost, dopřejte si především čas a zkuste před spaním tipy, které vám dnes přinášíme.

Zbavte se elektroniky

Důvodem nespavosti může být špatné rozložení nábytku v ložnici a rušivé elementy. Tak například, pokud spíte a máte svou postel nasměrovanou tak, že je vaše hlava u dveří, není se čemu divit. V nejlepším případě by měla být postel vždy tak, aby vaše nohy směřovali směrem ke dveřím. Takovéto uspořádání přináší pocit bezpečí. Podobně je na tom také barva, kterou vymalujete svou ložnici. Vyhněte se červené, žluté, zelené a volte spíše světle modrou, růžovou či fialovou. Ve vaší ložnici by také neměla být elektronika, která váš spánek ruší. Vyhněte se umístění televize ve vaší ložnici, nespěte s notebookem ani mobilním telefonem v posteli, vašemu zdraví to opravdu nesvědčí. V ložnici by také nemělo být příliš živých květin.

Horká bylinná koupel

Pokud nemůžete usnout, dopřejte si bylinnou koupel, která vás uklidní, zbaví tělo napětí a pomůže vám k lepšímu spánku. Napusťte si vanu, dejte si vařit vodu do konvice a připravte si do hrnce bylinky. Doporučujeme levanduli, chmel, kozlík, rozmarýn a heřmánek. Smíchejte byliny v hrnci a zalijte horkou vodou. Nechte chvíli louhovat a poté vlijte, klidně i s bylinkami přímo do napuštěné vody. Relaxujte a snažte se nemyslet na to, co jste za celý den prožili.

Uklidňující čaj

Ke spánku vám může pomoci také šálek čaje. Ale jakého? Určitě ne černého či zeleného, raději si dopřejte bylinný čaj. Nejlépe vám ke spánku dopomůže čaj z meduňky, chmele, kozlíku, levandule či třezalky. Tyto čaje mají uklidňující účinky a zbavují vaše tělo i mysl napětí. Zakoupit můžete také různé bylinné směsi, které vám ke spánku přirozeně pomůžou.

Použijte aromalampu

Pokud máte doma aromalampu či difuzér, určitě ji použijte. Večer do ni nakapejte esenciální uklidňující oleje a nechte alespoň půl hodiny před spánkem rozvonět ve vaší ložnici. Použít můžete i rozprašovač, do kterého přidáte vonné oleje či si esenciálním olejem potřít předloktí a krk. Vybírejte oleje se zklidňujícími účinky, jako je právě ten levandulový či meduňkový. Pomoci vám mohou i vonné pytlíčky či polštáře plněné bylinkami, které umístíte při spaní pod svou hlavu, abyste výpary v nich po celou noc vdechovali.

Při bolestech

Pokud nemůžete spát kvůli bolestem, mohou vám trochu pomoci bylinné čaje. Zkusit však můžete i mletý prášek z Kavy kavy, o kterém jsme psali v minulém článku. Tento prášek uklidňuje, napomáhá klidnému spánku a zbavuje bolestí přírodní cestou. Vyzkoušejte i tento způsob zbavení se bolesti prostřednictvím přírodní látky a vyhněte se užívání léků.

1 Komentář

  • U mě rozhodně vyhrává na nespavost konopný čaj. Spím pak jak dřevo 😀 a všechny (podzimní) chmury jsou pryč. Za mě určitě doporučuji sušené konopí od českých výrobců.

Zanechte komentář