Nezařazené

Posilujte břišní svalstvo s těmito 9 účinnými cviky

Posilovat břišní svalstvo není důležité jen z estetického hlediska, ale také ze zdravotního. Pravidelné cvičení posílí vaše svalstvo, pomůže vám k lepší stabilitě, posílíte střed těla a preventivně se chráníte proti mnoha komplikacím, které mohou přicházet se stářím. Dnes se podíváme na 9 cviků, které vám pomohou břicho posílit a spálit přebytečný tuk.

Pro začátečníky

  1. Motýlek

Při cvičení používejte měkkou podložku, nejlépe určenou na cvičení. Lehněte si na záda, skrčte si kolena do stran a spojte chodidla. Ruce dejte za hlavu a lokty by měly být v prodloužení uší, neměly by vám lokty přecházet dopředu. Vaše nohy a ruce budou připomínat motýlí křídla. Při výdechu se na chvíli zvedněte, vydržte a opět se položte. Zadní strana zad musí být přitisknuta k podložce. Opakujte tento cvik 10 krát.

Beg1

  1. Ze strany na stranu

Lehněte si na záda, pokrčte kolena, chodidla na podlaze a paže po stranách těla. Vydechněte a pravou ruku táhněte k pravé noze. Držte stále hlavu a krk v prodloužení dolní části zad, která je přitisknuta k podlaze. Vraťte se do počáteční polohy a takto cvik provádějte i s druhou rukou. Opakujte 15 krát.

Beg2

  1. Prkno

Prkno, tzv. plank se stalo ve světě cvičení velkým hitem. Zpevňujete tímto cvikem celé tělo a můžete si na něm měřit, jak se vaše fyzička zlepšuje. Lehněte si na břicho, opřete se o předloktí paží o zem, dlaně rovně na podložce, zadek a nohy se zdvihají, špičky ohnuté. Nyní jste v pozici prkna. Důležité jsou u tohoto cviku břišní svaly, které musí tělo udržet v naprosté rovině. Záda udržuje rovná, krk uvolněný a zadeček by se vám neměl zvedat. Udržujte pozici po dobu několika sekund a poté se vraťte do základní pozice. Opakujte 10 krát.

Pro pokročilejší

  1. Prsty k prstům

Lehněte si na záda, nohy zvedněte do vzduchu, chodidla směřují ke stropu. Ruce jsou prozatím podél těla. Vydechněte a ruce pomalu táhněte směrem k nohám. Prsty rukou se přibližují k prstům na nohou. Vaše záda zůstají na podlaze. Proveďte 15 opakování.

  1. Koleno a loket

Lehněte si na záda, prsty si propleťte za hlavou. Nyní zvedněte levé koleno, které by se mělo dotknout pravého lokte. Vraťte se do základní polohy a zvedněte pravé koleno, které se dotýká levého lokte. Druhá noha je při cviku vždy ve vzduchu. Proveďte cvik 15 krát se střídáním stran.

Inter2

  1. Cvik s odporem

Lehněte si na záda, skrčte kolena a dejte je co nejblíže k břichu, cvičící gumu natáhněte přes kolena a držte po obou stranách konce rukou. Zvedněte kolena směrem od hrudníku a zpět. V pozici vydržte alespoň 5 sekund. Opakujte 10 krát.

Inter3

Pro pokročilé

  1. Zvedáme kolena

Připravte si dvě židle, které stojí opěradly zády k sobě, stoupněte si mezi ně. Chyťte se opěradel, pevně, a zvedejte pokrčená kolena. Krk by měl být uvolněný, ramena dolů, hlava v prodloužení. Vydechněte s pomalu dejte kolena k hrudníku, aniž byste se houpali. Pokud nejste schopni zvednout nohy, zvedněte pouze jedno koleno. Opakujte 15 krát.

Adv1

  1. Otáčení nohou

Lehněte si na záda, paže roztáhněte, nohy natažené. Vydechněte, zvedněte nohy a s pomocí břišních svalů je přesuňte na pravou stranu, poté na levou. Proveďte 15 krát s opakovaným střídáním stran.

Adv2

  1. Cvičení s míčem

Lehněte si na míč a posunujte se na něj, dokud nebudou na míči pouze nárty. Ruce jsou natažené a opírají se o zem, hlava v prodloužení trupu. Záda musí být rovná. Zvedněte pravou nohu směrem ke stropu, udržte tuto pozici několik sekund a poté spusťte nohu zpátky na míč. Proveďte 10 opakování a poté vyměňte nohy.

Všechny cviky provádějte s rozumem a precizně, abyste si zbytečně neublížili. Počet opakování a výdrž je samozřejmě určena především vašimi fyzickými schopnostmi.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button