Zdraví

Používáte olivový olej i na vaření? Příště raději použijte sádlo

Olivový olej je považovaný za jeden z nejzdravějších zdrojů tuků. A je to skutečně tak! Pozor ale na jeho tepelné zpracování – při vaření se mu raději vyhněte obloukem.

Při vystavení zvýšeným teplotám – typicky tedy při smažení či vaření totiž olivový olej uvolňuje aldehydy, látky, které jsou pro naše tělo toxické! Zvýšená konzumace těchto látek může vést k výskytu nádorů, onemocnění srdce a snížené funkci mozku.

Výhody sádla

Zdá se tedy, že pro vaření a smažení se nakonec nejlépe hodí výživovými odborníky proklínané sádlo. Sádlo totiž žádné nebezpečné látky při tepelném zpracování nevylučuje.

Dokonce vědci nedávno objevili, že sádlo, jakožto živočišný tuk, obsahuje polynenasycenou kyselinu arachidonovou, která má řadu pozitivních účinků pro naše zdraví:

  • působí pozitivně na funkce mozku
  • podporuje činnost ledvin
  • brání chorobám srdce
  • bojuje proti škodlivému cholesterolu

To vše však pouze v rozumném množství. Je zjevné, že použití tuku se při přípravě teplým pokrmů nevyhneme, ale snažme se je eliminovat použitím teflonového nádobí, které je samo o sobě nepřilnavé. Množství tuku se tak minimalizuje a vy si zachováte pevné zdraví.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Zdena Prokopová

Jsem součástí tohoto magazínu již od začátku a starám se o to, aby si zde každý čtenář přišel na své. Ráda trávím čas se svou rodinou, miluji cestování a svou práci! Zdravému životnímu stylu se věnuji již řadu let, nejvíce pak aktivnímu sportu a přírodním receptům.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button