Prevence

Proč je důležitý správný krevní oběh?

Pro naše zdraví je velice důležitý správný krevní oběh. Dodává všem orgánům kyslík a živiny. Pokud máte studené končetiny, vyskytuje se u vás mravenčení, otékají vám nohy, býváte unavení, může to být také právě díky špatnému krevnímu oběhu.

Krevní oběh je důležitý pro udržení dobrého krevního tlaku, stabilizaci teploty a usnadňuje lepší proudění krve, která zásobuje naše orgány a buňky.

Špatný krevní oběh může negativně ovlivnit každý orgán v našem těle, způsobuje závratě, vysoký krevní tlak, bolesti na hrudi nebo křečové žíly.

Co má vliv na krevní oběh

Existuje několik faktorů, které mohou krevní oběh ovlivnit – stárnutí, nadváha, cukrovka, kouření, vysoká hladina cholesterolu, nedostatek fyzické aktivity. Tyto faktory způsobují různé kardiovaskulární potíže a zvyšují i riziko vzniku celé řady srdečních onemocnění včetně mrtvice či vysokého krevního tlaku.

Proto je důležité svůj krevní oběh zlepšovat, díky tomu zabráníte srdečním potížím.

Jak zlepšit průtok krve v těle?

Tělesné cvičení a jakákoli fyzická aktivita, která rozpumpuje vaše srdce, podpoří váš krevní oběh. Pokud máte sedavý způsob zaměstnání, vhodné je více aktivní chůze.

Protahování je jednoduchý způsob, jak zlepšit krevní oběh. Pravidelné protahování během dne je obzvláště důležité, pokud máte sedavé zaměstnání.

Masáže mohou pomoci snížit zánět svalů a napětí tím, že zvyšují průtok krve v těle. Masírování pomáhá uvolnit nahromaděné toxiny a zvyšuje krevní oběh.

Zdravá strava zlepší imunitní systém a zdraví cév. Měla by obsahovat zeleninu, ovoce, celozrnné výrobky, bílkoviny a zdravé tuky (ryby, ořechy, semínka, olivový olej). Krevní oběh také podpoří listová zelenina a další potraviny, které pomáhají předcházet ucpávání cév – jahody, zelený čaj, oves, česnek.

Dostatek tekutin, neboť jedním z účinků dehydratace je nedostatečný průtok krve.

Zelený čaj obsahuje účinné antioxidanty, které chrání cévní systém, pomáhá rozšiřovat cévy, a tím posiluje krevní oběh.

Omezení přísunu soli ve stravě.

Konzumace potravin stimulujících krevní oběh, patří mezi ně například zázvor, hořká čokoláda, česnek nebo kajenský pepř.

Zdroj

Zanechte komentář

error: