JídloPrevence

Acai prášek: Objevte jeho účinky na vaše zdraví

Zahlédli jste v kavárně, jak připravují smoothie nebo smoothie bowl tmavě fialové barvy? Hlavní složkou v tomto pokrmu pravděpodobně nebyly borůvky, ale acai prášek, který má nádherně fialovou barvu. Objevte dnes spolu s námi účinky acai na váš organismus a dozvíte se o těchto zajímavých bobulích mnohem více. 

Acai palma

Bobule acai jsou sbírány z vysokých palem, které rostou především v nížinách Jižní Ameriky. Euterpe brazilská, česky též kapustoň brazilská, palma, která je také známa jako Acai. V Jižní Americe jsou běžně konzumovány plody této palmy, které mají krásně fialovou barvu a podobají se našim borůvkám. Bobule acai mají velmi zajímavou chuť – exoticky lahodnou. K nám se acai postupem času také dostává. Můžete si ji zakoupit ve formě sušeného prášku, jenž můžete využít při přípravě mnoha pokrmů.

Exotický léčitel

A proč se staly acai bobule tak oblíbenými? Je to díky jejich obsahu antioxidantů. Vždyť obsahují 30krát více anthokyninu, onoho fialového barviva, než červené víno.  Už v dřívějších dobách byly tyto bobule používány původními obyvateli Amazonie jako skvělý zdroj energie, které je chránily před mnoha onemocněními. Acai bobule obsahují esenciální mastné kyseliny, zvláště důležitou kyselinu linolovou a olejovou, která má vliv na snižování cholesterolu a působí pozitivně na nervový systém. Pokud si prášek acai dopřejete, obohatíte organismus o důležité aminokyseliny, tryptofan, lysin či tyrosin, které mají silné regenerační schopnosti, kromě toho nevynecháte ani dávku fytosterolů, které snižují hladinu cholesterolu. Pro váš trávicí trakt je prášek z acai také léčivým – je totiž bohatý na vlákninu, která navíc prodlužuje pocit sytosti, a díky tomu podporuje ztrátu přebytečných kil. Prostě vás hned nepostihne chuť na sladké a brzký hlad.

Dopřejte si pravidelně

Acai u nás zakoupíte buď ve formě prášku nebo šťávy; je jen na vás, jakou variantu zvolíte. Pravidelná konzumace acai vám kromě výše zmíněných účinků přináší také vysokou absorpci kyslíkových radikálů, dokáže na sebe vázat volné radikály a chránit tak buňky před oxidačním poškozením; je bohatá na vitamíny (A, B1, B2, B3, C) a minerální látky, které jsou důležité pro zdraví vašich zubů, kostí, buněčných membrán a dobrou regeneraci. Doporučená denní dávka acai prášku jsou 1-2 kávové lžičky.

Recepty acai

Nejčastějším receptem, ve kterém se acai prášek používá, je smoothie bowl. Vy však můžete prášek acai použít do všeho, co vás napadne. Samozřejmě myslete na to, že tepelnou úpravou prášku se vždy část účinných látek ztratí. Acai tak můžete zkusit přidat na své lívance či si připravit fialové lívance, přidat do muffinů či si připravit acai zdravou zmrzlinu. Smoothie bowl s acai je opravdu výborná a není nic na tom si ji každé ráno připravit.

Acai bowl

  • mražené lesní plody (borůvky, jahody, maliny)
  • banán
  • lžička acai
  • mandlové mléko
  • chia semínka
  • lžíce vloček
  • oříšky a semínka na dozdobení

Všechny ingredience smíchejte a rozmixujte, vlijte do misky a dozdobte vašimi oblíbenými oříšky, semínky, goji či pokrájeným banánem. Přejeme dobrou chuť!

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button