JídloOstatní

Růžičková kapusta je nejen vynikající, ale i mimořádně zdravá

Podle názvu nehledejte žádnou příbuznost s růžemi, ale se zelím. Růžičková kapusta skutečně vypadá jako malá zelíčka rostoucí bok po boku na silném stonku. Řadí se ke křížaté zelenině a přináší i stejné nutriční klady jako zelí a ostatní jemu příbuzné rostliny.

Ty mají pro naše zdraví velký význam především z hlediska prevence proti rakovině díky obsahu protirakovinných výživných látek. Zejména má skvělé účinky při prevenci proti vzniku rakoviny tlustého střeva.

Pěstování

sprouts-1091633_960_720Pěstovat růžičkovou kapustu doma na zahradě je velmi snadné a navíc se to vyplatí, neboť v obchodech je tato zelenina poměrně drahá. Vyhovuje ji úrodná a mírně zásaditá půda. Záhon můžeme zrýt v zimě, aby měla půda dost času se slehnout, ale stanoviště lze připravit i na jaře. Ideální je přidání hnoje nebo kompostu při rytí, po kterém můžeme zeminu ještě provápnit. Rané odrůdy vyséváme na začátku jara, pozdní uprostřed jara. Obě budou dozrávat od zimy do jara. Kapustičky sklízíme dokud jsou malé. Růžičková kapusta je jedna z mála zelenin, kterou můžete sklízet i uprostřed zimy, jelikož ji ani mráz neublíží.

Přínosy pro zdraví

Je velice chutná a také hodně zdravá, neboť je bohatá na vitamín B1 – thiamin, který je důležitý pro mentální svěžest, soustředění, odolnost proti stresu a podporuje fyzickou výkonnost. Dále obsahuje pro zdraví nepostradatelnou kyselinu listovou, draslík podporující vylučování nadměrného množství vody z těla, čímž napomáhá k detoxikaci organismu a odplavování odpadních látek. V zimě je růžičková kapusta hodnotným zdrojem vitamínu C. Vysoký obsah vlákniny zase prospívá dobrému zažívání a také v prevenci proti vzniku rakoviny tlustého střeva.

Recepty

Růžičkovou kapustu lze v kuchyni připravovat na spousty způsobů. Výborná je v polévce. Kapustičkové kuličky propláchneme po sklizení studenou vodou a vaříme nebo napařujeme 6-8 minut jen na skus, nikoliv úplně doměkka. Pak je scedíme a podáváme. Také je můžeme povařit jen pět minut, pak tři minut podusit s cibulkou na másle s trochou vývaru a koření. Dostanou tak vynikající chuť a podávat je můžeme třeba s bramborami a masem.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button