JídloKrásaPrevence

Rybí olej ve formě potravinového doplňku: je vhodný?

Dospělí potřebují vitamíny, minerály a další živiny, aby si udrželi zdravé a fungující tělo. Pro děti jsou tyto živiny navíc považovány také jako životně důležité pro růst a vývoj.

Mezi další rozhodující složky patří vitamín D, železo a vápník. Děti potřebují také omega-3 mastné kyseliny.

Omega-3 mastné kyseliny se dodávají ve třech formách:

  • ALA (kyselina alfa-linolenová)
  • EPA (kyselina eikosapentaenová)
  • DHA (kyselina dokosahexaenová)

ALA se nachází v rostlinných olejích. Potraviny jako vlašské ořechy, sója, lněná, konopná a chia semínka jsou jejich dobrým zdrojem.

EPA a DHA se primárně nacházejí v tučných rybách, ale můžete je získat také konzumací jiných mořských plodů a dokonce i některých řas.

Náš organismus si ALA neumí vyrobit sám, což znamená, že jej musíme získávat z jiných zdrojů potravy. EPA a DHA mohou být vyrobeny v našich tělech z ALA, ale tento proces je neúčinný.

To jsou některé důvody, proč potravinová pyramida doporučuje, aby děti jedly ryby bohaté na omega-3 mastné kyseliny, jako je losos, pstruh a sleď.

Pokud vaše děti tyto ryby pravidelně nejedí, můžete se poohlédnout po jiném zdroji omega-3 mastných kyselin, které byste jim mohli do stravy zařadit.

Výhody rybího oleje

Omega-3 mastné kyseliny jsou důležité pro mnoho aspektů zdraví, růstu a vývoje. Tvoří např. membrány, které obklopují naše buňky. Hladiny DHA jsou obzvláště vysoké v sítnici, mozku a spermatických buňkách.

Není však zcela jednoznačné, zda doplňky rybího tuku skutečně tělu poskytují stejné výhody jako ryby čerstvé.

losos – zdroj omega-3 mastných kyselin

Některé studie naznačily, že lidé, kteří jedí tučné ryby a mořské plody jako součást zdravé výživy, mohou mít nižší riziko vzniku určitých chronických onemocnění.

Nebylo však rozlišené, zda přínos souvisí s jídlem, které lidé pravidelně jedí, nebo konkrétně s omega-3, které konzumovali.

Pokud jde o kojence a děti, obvykle se jedná o studie na základě poznávání a chování.

Zatímco nižší příjem rtuťových tučných ryb během těhotenství a kojení, může být prospěšný pro zdraví dítěte, stejné výhody nelze předpokládat prostřednictvím doplňků rybího tuku. Totéž platí pro dětské studie.

Zdroj náhledových obrázků: Pixabay.com

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button