JídloRady a tipy

Rychle a zdravě? Vyzkoušejte pečenou cuketu se sušenými rajčaty a parmazánem

Cuketová a dýňová sezóna ještě nadále pokračuje a vy můžete běžně na farmářských trzích zakoupit kvalitní zeleninu. Pokud máte alespoň malou zahrádku, zkuste si pěstování dýní a cuket sami. Není to žádná věda, jen je musíte ochránit před slimáky. A jak zužitkovat cuketu? Zkuste si přípravu snadného a rychlého pokrmu, který může být hlavním chodem i přílohou. 

Ingredience:

  • 2 středně velké cukety žluté
  • 3 středně velké cukety zelené
  • můžete použít i dýni či batáty
  • sušená rajčata
  • 2 polévkové lžíce bazalky
  • sůl a pepř
  • olivový olej
  • parmazán

Hned na začátku přípravy tohoto receptu byste se měli rozhodnout, zda zvolíte přípravu na pánvi, či v troubě. Na pánvi je příprava rychlejší. Stačí zeleninu nakrájet na tenčí plátky a smažit ji následně na pánvičce. Druhou možností je zeleninu nakrájet na silnější plátky, vyložit na plech a péct v troubě. Nezapomeňte zeleninu osolit, opepřit, zakápnout olivovým olejem a pokud používáte sušenou bazalku, přidejte ji již při smažení, či pečení. Čerstvou bazalku přidávejte až při servírování, aby vám zbytečně neztmavla a ztratila svou chuť i aroma. Sušená rajčata přidávejte až na závěr či, při servírování. Při pečení přidávejte parmazán na závěr a nechte jemně roztát. Poté servírujte. Při smažení posypte cuketu a zeleninu až při servírování. Přejeme dobrou chuť.

Zdraví ukryté v cuketě

I když nám cuketa může přijít chuťově někdy trochu „jalová“, tato prvotní nevýhoda se stává její výhodou. Cuketa totiž při vaření skvěle pohlcuje chuť z koření a omáček a přizpůsobuje se chuti celému jídlu. Navíc vás skvěle zasytí a je velmi zdravá. Bohatá je zvláště na vitamín A, jenž stojí u zrodu vaší tělesné energie. Cuketa je bohatá na karoteny, minerální látky, vitamíny A, B, C a vlákninu. Z 91 % ji tvoří voda, tudíž je vhodná i při redukčních dietách.

A co vše cuketa léčí? Působí příznivě především na váš trávicí systém, odkyseluje organismus, posiluje zdraví vašeho srdce. Cuketu by si měli dopřávat lidé trpící cukrovkou, dnou, ale i revmatismem. A co navíc? Je skvělá na podporu činnosti vašeho mozku. Dopřejte si cuketu pravidelně, zvláště v její sezóně, kdy ji seženete čerstvou a ještě křupavou. Jíst ji můžete i tak pouze nakrájenou do salátu. A pokud si vypěstujete svou cuketu na zahrádce, bude její zdravotní přínos několikrát silnější než u kupované v obchodě. Té mohla chybět dostatečně výživná půda, zálivka a podstoupila dlouhý převoz.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button